Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Microsoft: Placówki medyczne muszą współpracować z dostawcami rozwiązań

2
Podziel się:

Warszawa, 11.12.2020 (ISBnews/ISBtech) - Żadna placówka medyczna nie będzie w stanie samodzielnie utrzymywać bezpieczeństwa swoich systemów. Dlatego potrzebna jest współpraca z zewnętrznymi dostawcami rozwiązań, oceniła w rozmowie z ISBtech dyrektor ds. sektora zdrowia dla Europy Centralnej i Wschodniej w Microsoft Ruthy Kaidar.

Microsoft: Placówki medyczne muszą współpracować z dostawcami rozwiązań

"W wypadku Microsoft firma wydaje rocznie ponad 1 bilion USD na rozwój zabezpieczeń już funkcjonujących systemów. Za bezpieczeństwo rozwiązań chmurowych w Microsoft odpowiadają setki tysięcy pracowników, czego nie jest w stanie zagwarantować żadna placówka na świecie. Dodatkowo służba zdrowia ma swoje własne, unikatowe regulacje prawne, w tym regulacje bezpieczeństwa. Microsoft opracował w związku platformę Microsoft cloud for Healthcare dedykowaną telemedycynie i służbie zdrowia. Jest to pierwsza na rynku chmura dedykowana branży opieki zdrowotnej" - powiedziała ISBtech Kaidar.

Wskazała, że w okresie rozwoju epidemii można zaobserwować olbrzymie przyspieszenie w dziedzinie cyfryzacji.

"Cztery lata cyfrowej transformacji w służbie zdrowia przyspieszyły do czterech miesięcy. To niesamowite, że lekarze mogą kontaktować się ze swoimi pacjentami bez konieczności jeżdżenia na wizyty domowe, mając przy tym pełen dostęp do informacji medycznych. Lekarze mają obecnie wiele wspaniałych narzędzi, jak chociażby sztuczną inteligencję, która odciąża w pracy analizując olbrzymie ilości danych pacjenta" - dodała dyrektor.

W efekcie przestaliśmy mówić o telemedycynie jako odległej przyszłości, to wszystko dzieje się właśnie teraz na naszych oczach.

"Aby jeszcze lepiej unaocznić, jak szybki postęp dokonał się w przestrzeni telemedycyny, można pokazać przykład z naszego polskiego podwórka. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Jerzego Gromkowskiego z dnia na dzień przeorganizował cały dotychczasowy model pracy. Z 18 oddziałów tylko 2 były zakaźne. W marcu to one pojawiły się w centrum uwagi. Lekarze, pracownicy administracji oraz działu IT potrzebowali zaledwie 2 tygodni, aby zdalnie kontaktować się między sobą, a przede wszystkim - diagnozować i leczyć zakażonych koronawirusem pacjentów" - wymieniła Kaidar.

Mateusz Skrzyński

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
mg123
3 lata temu
Ruthy, jak to swojsko brzmi.
Poprawcie
3 lata temu
... Weźcie w końcu się nauczcie 1 BLN USD z zagranicznych portali to po naszemu 1 MILIARD (w USA mamy tak zwaną skalę krótką, która pomija miliard), czy w w ogóle potraficie sobie wyobrazić 1 BLN PLN według naszego system... to jest 1 000 MLD - to byłoby ponad 2 razy więcej niż budżet Polski... LUDZIE ręcę opadają :)