Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Sebastian Gawłowski
|

Liberty: dywidendowy jedynak na NewConnect

0
Podziel się:

Liberty Group jako pierwsza firma na NewConnect wypłaca dywidendę i planuje kontynuację dzielenia się zyskami z akcjonariuszami w kolejnych latach.

Liberty: dywidendowy jedynak na NewConnect

Liberty Group jako pierwsza firma na NewConnect wypłaca dywidendę i planuje kontynuację dzielenia się zyskami z akcjonariuszami w kolejnych latach.

W 2008 Liberty Group, zajmująca się doradztwem PR, osiągnęła 4,06 mln zł przychodów (+53 proc.) i wypracowała zysk netto w wysokości 737 tys. zł ( wzrost o 13 proc. wobec 2007 r.). Spółka w tym roku dąży do utrzymania wzrostowej tendencji, pomimo że spodziewa się że cały rynek PR spadnie z 0,5 mld zł w 2008 roku do 0,45 mld zł na koniec obecnego.

- _ Nasz wzrost miał miejsce w okresie narastającej w drugiej połowie roku recesji, która dotknęła rynki finansowe, czego efektem było ograniczenie wydatków firm na działania PR odczuwalne w całej branży _ - mówi Daniel Gąsiorowski, prezes Liberty.

Marża netto spółki wyniosła aż 18,2 proc., co jak wskazuje spółka, jest najlepszym wynikiem w branży.

Zarząd firmy zarekomendował Radzie Nadzorczej wypłatę akcjonariuszom dywidendy 550 tys. zł, co daje 0,11 zł na jedną akcję. Tym samym Liberty Group stała się pierwszą i jedyną spółką notowaną na NC, która wypłaciła dywidendę za 2008 r.

- _ Zarząd Liberty Group planuje, aby wypłata dywidendy z zysku stanowiła stały element strategii finansowej firmy _ - mówi Daniel Gąsiorowski.

Branża Public Relations szykuje się na trudniejsze czasy, gdyż w dobie kryzysu przedsiębiorstwa zaczynają oszczędzać, redukując wydatki na komunikację i marketing. Firmy wstrzymują również wydatki na IT. Konsekwencją tego zjawiska jest spadek wskaźnika koniunktury na rynku mediów i reklamy BriefIndex do poziomu najniższego od 2004 roku ( ostatni odczyt to 85,0 pkt.).

- _ Zauważamy cięcia wydatków związanych z komunikacją i doradztwem. Wierzę jednak, że nasz segment działalności, czyli PR korporacyjny, produktowy, IR oraz usługi promocyjno reklamowe zanotują w tym roku wzrost _ - zapowiada Prezes Gąsiorowski.

Liberty Group świadczy usługi min. dla takich firm jak: Triada, Hawe, Bakalland, Capital Partners, GTI, Brown-Forman Polska, Check Point Software Technologies, Garrigues Polska, EMlab i PPP Marketing.

W ocenie firmy cała branża PR zanotuje w tym roku spadek wartości z około 0,5 mld zł w 2008 roku do 450 mln zł na koniec bieżącego.

- _ W 2008 roku, według wstępnych szacunków PSPR, wartość rynku PR szacowana była na ponad 500 mln zł, jednak nagła zmiana koniunktury rynkowej i znaczne ograniczenia budżetów PR w firmach niewątpliwie wpłyną na osłabienie dynamiki rozwoju rynku i spadek jego wartości w 2009 roku. Analizy Liberty Group SA sugerują, że w roku 2009 nie uda się osiągnąć porównywalnego do zeszłego roku poziomu wartości rynku, czyli 500 mln złotych. Wydatki na PR spadną w tym roku od 10 do 20 procent _ - ocenia szef Liberty.

newconnect
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)