Zysk operacyjny wyniósł 10,07 mln zł wobec 7,36 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA sięgnęła 14,28 mln zł wobec 11,42 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 52,93 mln zł w IV kw. roku obrotowego wobec 40,08 mln zł rok wcześniej.
W I-IV kw. roku obrotowego 2019/2020 (trwającym od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2020 r.) spółka miała 16,77 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 11,57 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 194,61 mln zł w porównaniu z 145,62 mln zł rok wcześniej.
"Za nami kolejny rekordowy kwartał. Myślę, że przyzwyczailiśmy do tego naszych inwestorów. Miniony okres był jednak wyjątkowym okresem ze względu na epidemię koronawirusa. Spowodowała istotne zmiany w naszej działalności operacyjnej, już w marcu wdrożyliśmy dla całej grupy możliwość pracy zdalnej. Jednak nie miała istotnego wpływu na sam biznes, jeśli już to umiarkowanie pozytywny, ponieważ obserwowaliśmy rekordowe zainteresowanie wysyłką SMS-ów i maili. W średnim terminie widzimy przyspieszanie cyfryzacji i automatyzacji procesów biznesowych oraz większy nacisk na komunikację online. Sprzyja nam też rosnący rynek e-commecre, a wraz z nim m.in. branża logistyczna" - skomentował prezes Jakub Dwernicki, cytowany w komunikacie.
W IV kw. roku obrotowego 2019/2020 segment hostingu grupy osiągnął 22,4 mln zł przychodów (wzrost o 26% r/r) wypracowując przy tym 7,2 mln zł zysku EBITDA. Segment omnichannel communication wzrósł o 43% do 27,4 mln zł przychodów i 5,8 mln zł EBITDA.
W ujęciu narastającym za 12 miesięcy roku obrotowego przychody segmentu hostingu wyniosły 87,7 mln zł, a skorygowana EBITDA 28 mln zł. W tym czasie segment omnichannel communication osiągnął 93,6 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 44% r/r, a skorygowana EBITDA wyniosła 22,7 mln zł i była o 69% wyższa niż rok wcześniej.
"Kwartał za kwartałem kontynuujemy ścieżkę stabilnego wzrostu grupy, mogąc się pochwalić coraz to lepszymi wynikami. Wzrosty notują również nasze spółki stowarzyszone, w które zainwestowaliśmy z opcja przejęcia kontroli w kolejnych latach. Sprzyjają im obecne trendy rynkowe, w tym rosnący rynek e-comemrce czy wzrost krajowego ruchu turystycznego w przypadku Profitroom" - doda prezes.
W II kwartale 2020 r. [tj. w IV kw. r. obr.] przychody Profitrrom wyniosły 5,2 mln zł. Negatywnie wpłynął na nie początkowy okres epidemii i wprowadzenie tzw. lockdownu. Równolegle spółka wdrożyła intensywny program oszczędności, który umożliwił osiągnięcie zysku netto w minionym kwartale. Jednak od czerwca spółka notuje wzrost przychodów r/r, a w samym lipcu wyniosły one niemal 3 mln zł i były wyższe r/r o 19%. User.com w II kwartale 2020 r. osiągnął ponad 1 mln zł przychodów, a Blugento około 850 tys. zł, co było wynikiem ponad dwukrotnie lepszym niż rok wcześniej, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-IV kw. r. obr. 2019/2020 wyniósł 7,99 mln zł wobec 4,89 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa R22 to holding spółek technologicznych. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości - od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od grudnia 2017 r.