Spółka Ad Astra Executive Charter, która działa na rynku przewozów lotniczych typu VIP oraz szkoleń lotniczych, planuje pozyskać ok. 5,8 mln zł z oferty prywatnej, w której sprzeda akcje stanowiące 36 proc. w podniesionym kapitale, poinformował prezes Dariusz Szpineta. Po emisji spółka wejdzie na NewConnect, ale jest możliwe, że jeszcze w tym roku przeniesie się na rynek główny.
_ Ta pierwsza emisja i NewConnect to dla nas tylko schodek w drodze na rynek główny. Kolejną emisję możemy zrealizować bardzo szybko _ - powiedział ISB Szpineta.
Pozyskane środki spółka chce przeznaczyć na zakup samolotów, w tym odrzutowca typu Hawker Beechcraft Premier A1. Ad Astra chce tez kupić osiem samolotów szkoleniowych. M.in. dzięki nim spółka chce rozwijać ośrodek szkoleniowy dla pilotów i mechaników z całej UE i osiągnąć liczący się udział w europejskim rynku szkoleniowym.
,,Zdecydowaną większość środków pozyskanych w tej emisji przeznaczamy na rozwój centrum szkoleniowego, dzięki niemu zrealizujemy prognozy na najbliższy okres" - zaznaczył szef Ad Astra.
Strategicznym celem spółki jest jednak wejście na rynek czarterowy.
_ Możemy ten cel zrealizować kupując np. dwa większe samoloty, albo przejmując lokalnego przewoźnika tego typu _ - wyjaśnił Szpineta. Ten drugi wariant wydaje się bardzo prawdopodobny, bo sytuacja polityczna w Afryce Północnej postawiła część przewoźników czarterowych w trudnej sytuacji finansowej. Szpineta dodał, że kolejna emisja byłaby związana właśnie z planami wejścia na rynek czarterowy (a także przejściem na rynek główny) i mogłaby być zrealizowana nawet we wrześniu.
_ Wartość naszej spółki została oszacowana przy wykorzystaniu metody zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF - Discounted Cash Flow)
oraz w oparciu o analizę porównawczą światowych spółek z branży usług transportu lotniczego i wynosi 16,3 mln zł, uwzględniając posiadane certyfikaty lotnicze _ - powiedział Szpineta.
Spółka współpracuje z agendami rządowymi, m.in. także z Parlamentem Europejskim. W przyszłości chce obsługiwać takie wydarzenia, jak Euro 2012, Festiwal w Cannes, czy Forum Ekonomiczne w Krynicy. Ma też plany związane z niszowymi segmentami rynku, jak przewozy medyczne (m.in. organów do przyczepów), czy przewozy izotopów (dysponuje odpowiednimi certyfikatami).
Ad Astra w 2009 r. zanotowała 68,9 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie 4,70 mln zł. W 2010 r. ma to być odpowiednio 106,5 tys. i 1,25 mln zł. Prognoza na 2012 r. przewiduje przychody na poziomie 22,12 mln zł i 2,23 mln zł zysku netto.
| |
| --- |