Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Alma Market miała 4,5 mln zł straty netto

0
Podziel się:

W I kwartale 2010 grupa Alma Market miała 4,5 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 9,75 mln zł straty w analogicznym okresie 2009 roku.

Alma Market miała 4,5 mln zł straty netto
(almamarket.pl)

W I kwartale 2010 grupa Alma Market miała 4,5 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 9,75 mln zł straty w analogicznym okresie 2009 roku.

Strata operacyjna grupy wyniosła w I kwartale 0,53 mln zł wobec 6,14 mln zł straty EBIT w I kwartale 2009.

Przychody grupy z działalności kontynuowanej wzrosły do 288 mln zł z 228,5 mln zł rok wcześniej.

Spółka dominująca zwiększyła przychody w I kwartale o 24 proc. Wzrost sprzedaży porównywalnej wyniósł 13 procent.

_ Ponadprzeciętny wzrost sprzedaży jest efektem prowadzonych działań stymulujących sprzedaż oraz naturalnego procesu szybkiego wzrostu relatywnie nowych obiektów handlowych. Dlatego w perspektywie kolejnych kwartałów ponadprzeciętny wzrost przychodów powinien być utrzymany _ - napisano w komentarzu do wyników.

Alma podała, że wskaźnik marży brutto wzrósł o 0,5 pkt proc. rok do roku.
_ _

_ Z uwagi na trwający proces zmiany warunków handlowych i w ślad za tym rosnącą rentownością brutto, w perspektywie kolejnych kwartałów, czynnik ten będzie miał korzystny wpływ na realizowane przez spółkę dominującą wyniki _ - napisano.
_ _

_ Istotny wpływ na przyszłe wyniki będzie miało również utrzymanie na stałym poziomie kosztów prowadzonej działalności. W I kwartale 2010, pomimo silnie rosnących przychodów ze sprzedaży, wzrost kosztów sprzedaży i marketingu przy zachowaniu porównywalności w zakresie działalności wyniósł niecałe 2 proc. _ - dodano.

Spółka podkreśla, że krótkoterminowo wyniki uzależnione są od negatywnego wpływu dużej liczby obiektów uruchomionych w latach 2008-2009, które początkowo przynoszą stratę operacyjną. Jednak z uwagi na wyhamowanie procesu inwestycyjnego wpływ ten jest coraz mniejszy.

Alma Market chce zwiększać sprzedaż i poprawiać rentowność w funkcjonujących już obiektach handlowych poszczególnych spółek grupy. Może pozyskać środki finansowe ze sprzedaży aktywów.
_ _

_ Zarząd spółki dominującej nie wyklucza również podjęcia decyzji o sprzedaży akcji lub udziałów niektórych spółek grupy kapitałowej, w tym nie działającej w segmencie handlu detalicznego spółki zależnej Krakchemia SA _ - napisano.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)