"Chcielibyśmy spróbować w ciągu trzech lat dojść do 40 proc. udziału w rynku" - poinformował prezes.
Nusmeier spodziewa się, że w najbliższych latach rynek piwa w Polsce będzie rósł w tempie około 2-3 proc. rocznie. Zapowiedział jednocześnie, że grupa chce rozwijać się w szybszym tempie niż rynek.
W przyszłym roku grupa zamierza zainwestować około 300 mln zł.
Spółka zapowiada też, że chce podtrzymać obecną politykę wypłacania dywidendy.
"Obecne wyniki finansowe wskazują, że są szanse, iż zarząd zaproponuje w przyszłym roku podobną kwotę na dywidendę, co w tym roku" - powiedział Nusmeier.
Z zysku za 2003 rok spółka wypłaciła 20 zł dywidendy na jedną akcję.
Nusmeier poinformował, że konsolidacja z Brau Union Polska zostanie zakończona w kwietniu przyszłego roku.
W czwartek spółka uruchomiła nową warzelnię w ramach modernizacji browaru w Warce. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 40 mln euro.
Grupa Żywiec spodziewa się zachowania podobnej dynamiki wzrostu zysku netto w drugim półroczu 2004 jak w pierwszych sześciu miesiącach, kiedy to zysk netto wzrósł o 33 proc.
Zysk netto grupy w pierwszym półroczu wzrósł do 134 mln zł, zysk operacyjny zwiększył się o 9 proc., do 171 mln zł, a sprzedaż wzrosła o 17 proc., do 1,73 mld zł.
W porównaniu do analogicznego okresu 2003 roku eksport piwa produkowanego przez grupę Żywiec wzrósł o 50 proc.
Grupa jest największym eksporterem piwa w Polsce. Liderem, jeśli chodzi o sprzedaż zagraniczną, jest marka Żywiec. Jej eksport stanowi ponad połowę całej sprzedaży zagranicznej piwa z Polski.