ATM przeprowadza konsolidację swoich marek handlowych i od marca oferuje swoje usługi pod jednym brandem - Atman, podała spółka.
"ATM, operator największego centrum danych w Polsce i krajowej sieci światłowodowej, odświeża identyfikację wizualną. Od marca br. wszystkie usługi spółki będą oferowane wyłącznie pod marką Atman. Rebranding jest efektem zmian zachodzących w spółce i ma ułatwić dotarcie do klientów. Od marca usługi świadczone do tej pory przez ATM pod markami Atman i Thinx Poland będą oferowane pod marką handlową Atman" - czytamy w komunikacie.
"Dotychczas na przykład serwery dedykowane sprzedawaliśmy pod marką Atman EcoSerwer, a usługę kolokacji pod markami Thinx Poland i Atman. Dla naszych dotychczasowych klientów unifikacja marek oznacza przede wszystkim uproszczenie komunikacji i łatwiejsze zarządzanie usługami. Wkrótce wszystkie nasze produkty będą dostępne w ramach jednego serwisu internetowego www.atman.pl, a w dalszej perspektywie planowana jest konsolidacja portalu klienta. Cały proces prowadzony jest stopniowo, ale konsekwentnie" - powiedział dyrektor Działu Marketingu i Rozwoju Biznesu ATM Jacek Bykowski, cytowany w komunikacie.
Spółka chce mocniej wejść na nowe rynki - zaoferować usługi z zakresu bezpieczeństwa firmom z sektora MŚP i start-upom, a także zwiększyć sprzedaż usług za granicą. Rebranding ma wspomóc i ułatwić planowaną ekspansję, podkreślono w komunikacie.
Dyrektor zaznaczył, że nazwa ATM będzie w dalszym ciągu funkcjonowała - jako marka korporacyjna. Spółka posługuje się nią w relacjach z inwestorami i wszelkich kontekstach giełdowych (ATM jest notowana na GPW od 2004 r.) oraz w dokumentacji formalno-prawnej, np. przy zwieraniu umów z klientami - i to nie ulegnie zmianie. Cała komunikacja sprzedażowo-usługowa natomiast ma bazować na marce Atman.
"Tym, co odróżnia dzisiaj na rynku firmy informatyczne, nie jest wyłącznie technologia, ale przede wszystkim doświadczenie i kompetencje. Szczególnie istotne są one tam, gdzie w grę wchodzi bezpieczeństwo danych i konieczność zapewnienia nieprzerwanego dostępu do informacji. Nasza spółka specjalistyczne kompetencje - zarówno techniczne, jak i biznesowe - rozwija od 25 lat, obsługując najbardziej wymagających klientów z sektora bankowego, telekomunikacyjnego czy e-commerce. Pora, by je w czytelny sposób szerzej zakomunikować rynkowi" - podkreślił prezes ATM Dariusz Terlecki, cytowany w komunikacie.
Spółka chce wykorzystać szanse, jakie stwarza cyfrowa transformacja biznesu i realizowana przez przedsiębiorstwa strategia "Cloud First". Według najnowszego raportu IDC, do 2020 roku wydatki firm na oprogramowanie, sprzęt, implementację, serwis i zarządzanie usługami chmurowymi wyniosą ponad 500 mld USD. To ponad trzy razy więcej niż obecnie, wskazano w informacji.
"IDC prognozuje masowe zastosowanie technologii mobilnych, chmury, Big Data i mediów społecznościowych. Do 2018 roku przepływ danych zewnętrznych w przedsiębiorstwach ma wzrosnąć aż pięciokrotnie, przy czym liderzy cyfrowej transformacji zwiększą ilość danych wychodzących co najmniej 500-krotnie. My jako operator centrum danych mamy tutaj dużą rolę do odegrania. Cyfrowe dane, których ilość rośnie w tak lawinowym tempie, trzeba przecież gdzieś bezpiecznie przechowywać" - dodał Bykowski.
ATM, według danych PMR Research, to lider rynku centrów danych, obsługujący największe banki i telekomy, dysponujący siecią światłowodową o długości ponad 15 tys. km i posiadający kilka obiektów data center. Od 2004 r. spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.