Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bank Millennium zapowiada słabe wyniki branży

0
Podziel się:

Zysk netto grupy Banku Millennium w IV kwartale 2008 roku spadł do 35,6 mln zł z 122,1 mln zł rok wcześniej. Gorzej od przewidywań.

Bank Millennium zapowiada słabe wyniki branży
(Money.pl/Anna Kraszkiewicz)

*Zysk netto grupy Banku Millennium w IV kwartale 2008 roku spadł do 35,6 mln zł z 122,1 mln zł rok wcześniej. Zysk okazał się gorszy od oczekiwań analityków, którzy liczyli, że wyniesie on 42 mln złotych. *

Oczekiwania dziewięciu biur maklerskich co do zysku netto banku wahały się w przedziale od 4 do 95 mln zł.

Wynik odsetkowy banku w czwartym kwartale 2008 roku wzrósł do 268,7 mln zł z 222,3 mln zł rok wcześniej i okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków, którzy liczyli, że wyniesie on 261 mln zł.

Wynik z prowizji w czwartym kwartale 2008 roku spadł do 110,2 mln zł ze 145,1 mln zł przed rokiem i był bliski szacunków rynku, który spodziewał się 109 mln zł.

Strategia Banku Millennium do 2010 roku zakłada osiągnięcie 200 mln zł oszczędności dzięki zmniejszeniu kosztów osobowych i uproszczeniu struktur. Bank ograniczy też wydatki na IT, marketing, wynajem powierzchni i utrzymanie budynków - poinformował Bank Millennium w komunikacie.

_ Bank będzie prowadził politykę oszczędności kosztowych w latach 2009 i 2010. Niezbędna redukcja dotyczyć będzie kosztów administracyjnych, wydatków na komunikację i IT, marketingu, renegocjacji umów wynajmu i utrzymania budynków _ - napisano w komunikacie Banku Millennium.

Bank planuje też uproszczenie struktury organizacyjnej dzięki łączeniu struktur, zmniejszeniu liczby komórek organizacyjnych i konsolidację funkcji back-office.

_ Zmniejszone zostaną koszty osobowe między innymi poprzez nowe zasady premiowania. W efekcie prostsza i tańsza struktura organizacyjna zostanie dostosowana do nowych warunków rynkowych _ - napisano w komunikacie.

_ Bank zamierza osiągnąć łączny roczny efekt redukcji kosztów działania o 200 mln zł do 2010 roku _ - dodano.

Strategia banku zakłada zwiększenie liczby placówek banku w 2009 roku o 10 do 500, poprawę oferty dla zamożnych klientów i mikroprzedsiębiorstw, a segmencie biznesowym skupienie się na obsłudze małych i średnich firm - poinformował bank.

_ Bank skoncentruje się na wykorzystaniu potencjału własnej sieci oddziałów detalicznych liczącej 490 placówek na koniec 2008 roku. W roku 2009 sieć banku wzrośnie do 500 placówek (i na tym etapie zakończony zostanie projekt rozbudowy sieci) _ - napisano w komunikacie Banku Millennium.

_ Obok aktywnej sprzedaży rachunków bieżących, depozytów terminowych, oraz szerokiej oferty kredytów detalicznych, które to działania przyczynią się do poprawy wskaźnika sprzedaży krzyżowej, bank zamierza również osiągnąć pozycję banku pierwszego wyboru dla klientów depozytowych. Zoptymalizowana zostanie też oferta dla indywidualnych klientów zamożnych i mikroprzedsiębiorstw _ - dodano.

W zakresie bankowości dla przedsiębiorstw Bank Millennium chce się skoncentrować na obsłudze firm z sektora małych i średnich podmiotów.

_ Bank zaoferuje w pierwszej kolejności firmom z tego segmentu zróżnicowane formy finansowania biznesu, inne niż hipoteczne kredyty zabezpieczone aktywami (np. leasing, faktoring) i proste produkty skarbowe _ - napisano w komunikacie.

Na koniec 2008 roku Bank Millennium miał 1,1 mln aktywnych klientów detalicznych, co dało bankowi 7,1 proc. udział w tym rynku depozytów i piąte miejsce w rankingu największych banków depozytowych dla klientów indywidualnych oraz 7,4 proc. udział w rynku kredytów dla osób fizycznych (kredyty hipoteczne, karty kredytowe i kredyty gotówkowe).

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)