Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Broker FM odrzuca zarzuty analityków z CR Media Consulting

0
Podziel się:

Według zarządu planującej debiut giełdowy spółki Broker FM SA, raport CR Media Consulting opublikowany 16 czerwca, jest dokumentem opartym na niewystarczająco udokumentowanych, niepełnych i błędnych przesłankach, dotyczących rynku radiowego i pozycji konkurencji, napisał zarząd w komentarzu wysłanym w czwartek do KPWiG./ ISB /

Według zarządu planującej debiut giełdowy spółki Broker FM SA, raport CR Media Consulting (CR MC) opublikowany 16 czerwca, jest dokumentem opartym na niewystarczająco udokumentowanych, niepełnych i błędnych przesłankach, dotyczących rynku radiowego i pozycji konkurencji, napisał zarząd w komentarzu wysłanym w czwartek do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (KPWiG).

„Doświadczeni analitycy firmy doradczej (CR MC) wykazują brak obiektywizmu w ocenach rozwoju rynku, zaś ‘przeoczenia’ zamieszczenia informacji zależności pomiędzy CR Media Consulting, a konkurentem Broker FM na rynku radiowym – firmą Ad.Point zmuszają do weryfikacji bezstronności i obiektywizmu ich analizy” – napisał Broker FM.

Według zarządu, CR Media SA jest jednocześnie właścicielem spółki Ad.Point, która posiada sieć 9 stacji radiowych, a tym samym prowadzi działalność konkurencyjną w stosunku do Broker FM – właściciela m.in. stacji radiowej RMF FM.

W komentarzu wysłanym do KPWiG Broker FM ustosunkowuje się do najważniejszych punktów opisywanych w raporcie CR MC. Zarząd spółki uważa m.in., że nieprawdziwe są dane dotyczące wartości radiowego rynku reklamowego, gdyż Broker FM w transakcjach z mediami realizuje wpływy barterowe jak i – równocześnie – gotówkowe w różnych proporcjach.

„Oczywisty brak możliwości dostępu analityków CR MC do takich szczegółowych danych, dotyczących przepływów gotówkowych, chronionych tajemnicą handlową, w znaczący sposób zaniża wartość rynku reklamy radiowej” – uważa zarząd Broker FM.

Według analityków z CR MC środki pozyskane z emisji akcji serii D Broker FM okażą się niewystarczające na zbudowanie sieci RMF MAXXX o odpowiednio dużym potencjale rynkowym.

Broker FM uważa z kolei, że skalkulowanie przez CR MC kwoty 14 mln zł jako maksymalnej, która może być przeznaczona na ten projekt, jest błędem.

„Zgodnie z zapisami prospektu, priorytetowym celem emisji akcji serii D jest uruchomienie w Polsce sieci stacji o nazwie RMF MAXXX, na co emitent planuje przeznaczyć kwotę od 4 do 30 mln zł w zależności od możliwej skali bezpośredniego zaangażowania kapitałowego w podmioty prowadzące te stacje” – odpowiada w komentarzu zarząd.

Po opublikowaniu raportu przez CR MC, KPWiG bada okoliczności ujawnienia raportu i jego treści autorstwa CR Media Consulting dotyczącego planującej debiut na GPW spółki Broker FM. W związku z tym komisja zwróciła się do domu maklerskiego oferującego akcje spółki i do Brokera FM z prośbą o odniesienie się do treści raportu. Dodatkowe wyjaśnienia mają również złożyć autorzy raportu.

Zapisy na akcje serii C oferowane w transzy indywidualnej trwają od 14 do 18 czerwca po cenie 98 zł za każdą akcję. Natomiast deklaracje zainteresowania nabyciem akcji serii C i D w transzy kwalifikowanej mogą być składane do dnia 21 czerwca.

Broker FM zamierza sprzedać w publicznej ofercie 1,79 mln akcji, w tym do 300 tys. nowych papierów serii D. Oznacza to, że spółka zamierza pozyskać od 148,5 do 175,4 mln zł.

W 2003 roku Broker FM miał – uwzględniając aktywa telewizyjne – 3,4 mln zł zysku netto przy przychodach 144,9 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)