"Blisko połowa sprzedaży eksportowej jaką obecnie generujemy pochodzi z Białorusi, dzięki przejęciu będziemy mogli zwiększyć rozmiar przychodów z tego kraju, m.in. przez rozszerzenie oferty asortymentowej na tym rynku. Wprowadzimy pełny katalog odzieży Coccodrillo do sieci Buslik, a także rozszerzymy kanały sprzedaży hurtowej w małych miastach. Dzięki temu, że nie będziemy oczekiwać już na zapłatę z góry, towar szybciej znajdzie się na półkach i będzie mógł być sprawnie wymieniany. To spowoduje zwiększenie obrotów. Przejęcie podmiotu na Białorusi podwoi rozmiar naszej spółki i przyspieszy jej rozwój za granicą. Połączenie monobrandu Coccodrillo i supermarketu Buslik ma ogromny potencjał wzrostu w krajach ościennych, jak Rosja czy Kazachstan"- powiedział Dworczak w cytowanym komunikacie.
Dzięki akwizycji spółka uzyska dostęp do wiedzy o klientach białoruskich, co pozwoli na lepsze dopasowanie oferty do tego rynku oraz innym podobnym, np. rosyjskiemu. Dodatkowo CDRL usprawni funkcjonowanie sieci poprzez szkolenia dla pracowników, optymalizację sieci sprzedaży oraz wsparcie w zakresie IT i e-commerce, co wpłynie na zwiększenie sprzedaży w supermarketach Buslik i kanale internetowym.
"Supermarkety Buslik to sieć oferująca szeroką bazę artykułów dziecięcych oraz akcesoriów dla rodziców, m.in. wózki dziecięce, żywność dla niemowląt, zabawki, kosmetyki i wiele innych. Chcielibyśmy rozwijać tę sieć, widzimy w niej ogromny potencjał. Jako polska spółka możemy to zrobić dużo sprawniej ponieważ mamy dostęp do tańszych źródeł finansowania" - dodał Dworczak
Wcześniej spółka podała, że uzgodniła istotne warunki zakupu większościowego pakietu udziałów w spółce Handlowo - Przemysłowa Grupa West Ost Union z siedzibą w Mińsku, a łączna cena sprzedawanych udziałów wynosi 6,39 mln USD.
Handlowo-Przemysłowa Grupa West Ost Union to wieloletni partner CDRL. Dzięki przejęciu spółka wyeliminuje ryzyko utraty jednego z najważniejszych rynków eksportowych, w przypadku przejęcia jej przez inny podmiot. Sieć supermarketów Buslik jest liderem w branży na rynku białoruskim i obejmuje 46 punktów handlowych, w tym 17 w Mińsku. W celu przejęcia spółka uchwaliła program emisji obligacji do wartości 40 mln zł, podano także.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r.