Spółka, która obecnie jest dostawcę telewizji DTH (direct to home) i telefonii, wynajęła też na transponderze pojemność w celu uruchomienia nowej usługi satelitarnej.
_ Data wprowadzenia internetu [do oferty spółki - przyp. ISB] zależy od tego, kiedy Sferia będzie w stanie uruchomić sieć na obszarze, który pozwoli nam ruszyć z ofertą. Mamy nadzieję, że będzie to jeszcze w tym roku _ - powiedział Libicki dziennikarzom.
W marcu Cyfrowy Polsat przejął pakiet akcji Sferii, następnie - po protestach akcjonariuszy mniejszościowych - wycofał się z transakcji wykonując zawartą w umowie opcję _ put _.
_ Nasza strategia nie zmienia się. Nadal będziemy współpracować ze Sferią, tylko w innym modelu biznesowym, bez kapitałowego zaangażowania Cyfrowego Polsatu _ - wyjaśnił Libicki.
Spółka poinformowała też, że wynajęła pojemność na transponderze w celu uruchomienia nowej usługi, która _ może mieć pozytywny wpływ na ARPU _. Zapytany, czy chodzi o internet satelitarny, Libicki odpowiedział, że może on stanowić dopełnienie nowej usługi. Zaznaczył, że jeśli chodzi o świadczenie spółkę usług dostępu do internetu, współpraca ze Sferią jest najbardziej racjonalna.
Cyfrowy Polsat poinformował, że jego baza abonentów wzrosła na koniec I kwartału o 28% r/r do 3,19 mln, z czego 388 tys. to użytkownicy posiadający dekoder firmy umożliwiający odbiór bezpłatnych kanałów niekodowanych, a po wniesieniu opłaty również pakietów płatnych. _ Widzimy, że rynek nie zwalnia _ - skomentował Libicki.
Wskaźnik ARPU (przychód na jednego abonenta) wzrósł w I kw. 2009 r. do 40,2 zł wobec 37,3 zł przed rokiem w przypadku odbiorców pakietu familijnego (ewentualnie również pakietów Premium). Wzrost jest efektem wzrostu liczby abonentów pakietów Premium a także HD.
ARPU pakietu _ mini _ wyniosło 8,6 zł wobec 8,5 zł przed rokiem, co jest efektem podniesienia ceny.
Wskaźnik CHURN (odpływu abonentów) w skali 12 miesięcy wzrósł do 8,4% wobec 6,1% przed rokiem.
Liczba abonentów usług telekomunikacyjnych, świadczonych przez Cyfrowy Polsat jako wirtualny operator telefonii mobilnej (MVNO) wyniosła na koniec I kwartału ok. 50 tys. W związku z pogorszeniem warunków na rynku, spółka zmieniła strategię promocji tych usług, które są obecnie kierowane tylko do aktualnych klientów Cyfrowego Polsatu.
Cyfrowy Polsat miał 72,65 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2009 roku wobec 64,01 mln zł rok wcześniej. Dyrektor finansowy spółki Maciej Gruber zaznaczył, że efekt osłabienia kursu złotego wyniósł 21 mln zł (spółka ponosi dużą część kosztów w walutach obcych). Zysk netto uwzględniający tą korektę wyniósłby 94 mln zł.
Analitycy ankietowani przez ISB spodziewali się wyniku w przedziale 73,6-79,5 mln zł, przy konsensusie na poziomie 76,6 mln. Prezes Libicki zaznaczył, że to czy spółka będzie w stanie podwyższać efektywność w dalszym ciągu roku zależy głównie od sytuacji na rynku walutowym.
Skonsolidowane przychody spółki wyniosły w I kw. 336,92 mln zł wobec 248,75 mln zł rok wcześniej.