Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Deloitte: Aż 40% Polaków robi zakupy świąteczne online, średnia Europy: 37%

0
Podziel się:
Deloitte: Aż 40% Polaków robi zakupy świąteczne online, średnia Europy: 37%

W Polsce aż 40% zakupów związanych z Bożym Narodzeniem nabędziemy za pośrednictwem internetu, zaś europejska średnia to 37%, wynika z badania "Zakupy Świąteczne 2015" firmy Deloitte. Zdecydowana większość Polaków, bo aż 74% zrobi zakupy świąteczne w grudniu.

"W Polsce aż 40% zakupów związanych z Bożym Narodzeniem nabędziemy za pośrednictwem internetu. Lepszy wynik uzyskano jedynie w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie wskaźniki te wyniosły odpowiednio 48% i 46%" - powiedziała dyrektor w dziale konsultingu Deloitte Magdalena Jończak, cytowana w komunikacie.

Średnia dla 14 badanych europejskich krajów wynosi 37%.

"Sieć służy nam przede wszystkim pomocą w przypadku sprzętu elektronicznego (53%) oraz gier wideo (53%). Z kolei w tradycyjnych sklepach wciąż szukamy inspiracji, jeżeli chodzi o jedzenie i picie (45%)" - czytamy w komunikacie.

Jak wynika z badania, najczęściej wykorzystywanymi narzędziami w poszukiwaniu i porównywaniu cen prezentów są wyszukiwarki (94%), porównywarki cenowe (92%) oraz strony sklepów internetowych (92%).

Coraz więcej osób w Polsce, zakupów dokonuje przez telefon.

"Jak się okazuje 38% respondentów z Polski użyło swojego telefonu do zakupów, a 57% planuje to zrobić w przyszłości. W Europie zrobiło to średnio 41% ankietowanych" - powiedział partner zarządzający w Deloitte Digital Central Europe, Olgierd Cygan, również cytowany w komunikacie.

Ankietowani, którzy wzięli udział w badaniu, zadeklarowali, że w ubiegłym roku 96% zamówionych online prezentów przyszło na czas. Ci, którzy rok temu zawiedli się w tym zakresie na swoich dostawcach, chcą nadal kupować prezenty w internecie, ale zamierzają to zrobić wcześniej (34%). Z kolei 28% zrezygnuje w tym roku z zakupów internetowych, podsumowano w komunikacie.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)