Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Deloitte: Spółki rezygnują z wejścia na GPW

0
Podziel się:

Deloitte zidentyfikował ponad 60 rezygnacji spółek z planów przeprowadzenia pierwotnych ofert publicznych (IPO) w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, wynika z raportu spółki doradczej.

Deloitte: Spółki rezygnują z wejścia na GPW
(PAP/Tomasz Gzell)

*Deloitte zidentyfikował ponad 60 rezygnacji spółek z planów przeprowadzenia pierwotnych ofert publicznych (IPO) w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy (od IV kw. 2007 do końca zeszłego roku), wynika z raportu spółki doradczej. *

Zdaniem ekspertów Deloitte, spółki które zrezygnowały z giełdy mogą szukać finansowania w funduszach private equity.

_ Przypadków rezygnacji z IPO mogło być więcej, nasze dane obejmują tylko spółki, które otwarcie informowały o planach giełdowych i rezygnacji z nich _ - powiedziała Katarzyna Sermanowicz z działu doradztwa finansowego Deloitte Advisory.

_ Liczba może być w pewnym sensie zmienna, bo obejmuje spółki Skarbu Państwa, które zmieniają swoje plany _ - dodał partner z działu doradztwa finansowego Deloitte Oliver Murphy.

Szacunki obejmują wszystkie firmy, które deklarowały plan wejścia na rynek główny lub NewConnect, ale niekoniecznie złożyły prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego. Z drugiej strony nie obejmują spółek, które weszły na giełdę, ale nie sprzedały akcji w ofercie publicznej.

Zdaniem analityków Deloitte aktywność funduszy inwestycyjnych w ostatnich miesiącach spada, co jest efektem niepewności na rynku i powiększenia 'luki cenowej', która polega na dużej różnicy oczekiwaniach cenowych między inwestorami, a właścicielami spółek. W takiej sytuacji spółki już notowane na giełdzie mogą być dla funduszy bardziej atrakcyjnymi celami, ponieważ są już wycenione przez rynek, a w tej chwili ta wycena jest raczej niska.

Deloitte przedstawił w czwartek raport nt, indeksu zaufania funduszy PE, opracowanego na podstawie własnych badań.

ZOBACZ TAKŻE:

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)