Hotelarska spółka INTERFERIE SA zanotowała wyjątkowo dobre wyniki sprzedaży w dwóch pierwszych miesiącach 2009 roku.
**W porównaniu z zeszłym rokiem frekwencja w obiektach spółki była o prawie połowę wyższa, co przełożyło się także na wyższe o prawie 1,5 mln złotych przychody ze sprzedaży.
- _ Nigdy wcześniej w historii spółki nie mieliśmy tak dobrego otwarcia roku _- mówi Wojciech Kudera, prezes INTERFERIE SA. - _ Sezon zimowy jest dla nas zwykle sezonem słabszym w porównaniu z latem, ponieważ większość naszych obiektów noclegowych znajduje się nad Bałtykiem. Tym bardziej dobrą wiadomością jest wzrost przychodów ze sprzedaży, zwłaszcza że nie dysponujemy już dwoma obiektami sprzedanymi w drugiej połowie zeszłego roku. _
Frekwencja w obiektach należących do spółki INTERFERIE S.A. wyniosła w styczniu i lutym 2009 roku 51,6 proc. Jest to wzrost niemal o 50 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, gdy obłożenie wynosiło 35,8 proc. I chociaż w wyniku zbycia Sławy (czerwiec 2008) i Górnicza Strzecha (wrzesień 2008) zmniejszyła się liczba pokoi - z 1113 do 989 pokoi we wszystkich obiektach INTERFERII SA - należące do spółki ośrodki sprzedały przez dwa pierwsze miesiące bieżącego roku o 26 proc. więcej pokojonocy. W 2008 roku ich liczba wynosiła 23 881, a w 2009 roku było to już 30 094 pokojonocy.
Wzrost sprzedanych pokojonocy przełożył się jednocześnie na wyższe przychody ze sprzedaży - tegoroczny wynik jest o prawie 1,5 mln złotych wyższy od zeszłorocznego (to odpowiednio 5 mln 739 tys. złotych w porównaniu ze wcześniejszymi 4 mln 302 tys. złotych). Dzięki wysokiej sprzedaży, a także wyższej średniej stawce za pokój (ADR) i średniemu przychodowi z jednego pokoju (RevPAR), spółka INTERFERIE S.A. ma zdecydowanie lepszy wynik na sprzedaży w porównaniu z minionym rokiem: za styczeń i luty 2009 roku strata wyniosła 110 tys. złotych przy 674 tys. złotych straty w 2008 roku.