Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Eurocash przełożył ofertę publiczną na 2005 r.

0
Podziel się:

Eurocash SA, spółka prowadząca sieć dyskontowych hurtowni typu „cash&carry”, przełożyła na 2005 rok ofertę publiczną planowaną wstępnie na grudzień, podała spółka./ ISB /

Eurocash SA, spółka prowadząca sieć dyskontowych hurtowni typu „cash&carry”, przełożyła na 2005 rok ofertę publiczną planowaną wstępnie na grudzień, podała spółka w komunikacie we wtorek wieczorem.

Informacja o terminach otwarcia oraz zamknięcia publicznej oferty i terminach przyjmowania zapisów zostanie podana na siedem dni roboczych przed otwarciem publicznej oferty.

"Podjęliśmy decyzję o przesunięciu oferty na przyszły rok, aby dać inwestorom czas na rzetelne zapoznanie się z naszą spółką i warunkami oferty. Jestem przekonany, iż inwestorzy docenią dotychczasowy dorobek Eurocash i jego strategię na przyszłość, a oferta spotka się z ich zainteresowaniem" – powiedział prezes i dotychczasowy 100-procentowy udziałowiec spółki Luis Amaral, cytowany w komunikacie.

Publiczna oferta akcji Eurocash miała objąć 44.709.700 istniejących akcji serii A (35% kapitału zakładowego i głosów na WZA). Spółka nie wykluczała zwiększenia oferty o maksymalnie 12.774.200 akcji serii A (kolejne 10%).

Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych planowano na 13-16 grudnia, a w transzy inwestorów instytucjonalnych - od 17 do 20 grudnia po budowie księgi popytu (8-16 grudnia).

Spółka Eurocash prowadzi 83 hurtownie typu cash&carry, a także ponad 1800 sklepów franszyzowych „abc”.

Rynek dóbr szybko zbywalnych (FMCG) w Polsce był według badań warty na koniec 2003 roku 128 mld zł wobec ok. 120 mld zł na koniec 2001 roku. Największą cześć tego rynku stanowi żywność (72%), ponadto alkohole (12%), artykuły tytoniowe (7%) oraz kosmetyki i detergenty (9%).

Rynek, na którym działa Eurocash (żywność dostępna w sklepach niezależnie od rodzaju) wyceniany jest na 73,9 mld zł (wg badań z 2003 roku).

Sieć sklepów „abc” jest największa (1800 punktów) w Polsce przed PSH Lewiatan (1609 sklepów) i „Żabką” (1206 sklepów). W prprzypadku sieci hurtowni spożywczych prym na rynku wiedzie sieć Makro z 21 hurtowniami i przychodami na poziomie 6,7 mld zł w 2003 roku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)