Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

IBR: Właściciele firm rodzinnych chcą przekazywać je głównie swoim dzieciom

0
Podziel się:
IBR: Właściciele firm rodzinnych chcą przekazywać je głównie swoim dzieciom

Ponad 70% właścicieli firm rodzinnych chce przekazać swój biznes młodszemu pokoleniu - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Biznesu Rodzinnego (IBR) na zlecenie Rzetelnej Firmy. Jednak zdecydowana większość (93,7%) dzieci przedsiębiorców nie chce przejąć firmy po rodzicach.

"Tak naprawdę jesteśmy przed pierwszą falą sukcesji w Polsce. Nestorzy do końca nie wiedzą, jak ją sprawnie przeprowadzić. Badanie Instytutu Biznesu Rodzinnego pokazuje, że ponad 71% przedsiębiorców poleca prowadzenie działalności swoim dzieciom, ale niestety nie oswaja ich z tym, że w przyszłości przejmą stery biznesu" - powiedział prezes Rzetelnej Firmy, Mirosław Sędłak cytowany w komunikacie.

Z badania wynika, że 88% założycieli firm w Polsce uważa swoje przedsiębiorstwo za rodzinne. 41,5% nestorów przyznaje, że jeszcze nie myślało o sukcesji. Kolejne 31% mówi, że ma jej zarys w głowie. Tylko 9,2% ma całkowicie przemyślany plan.

Wyniki innego badania Instytutu Biznesu Rodzinnego pokazują, że 93,7% dzieci przedsiębiorców nie chce przejąć firmy po rodzicach; ok. połowa z nich chce budować własną pozycję zawodową w oparciu o realizację autorskich pomysłów na biznes. Co drugi ma na to odłożone pieniądze, ale trzech na dziesięciu będzie finansowało utworzenie i rozwój swojego przedsiębiorstwa z kieszeni rodziców.

"Wynika to z podejścia tego pokolenia, które wolałoby otworzyć własny start-up niż brać na siebie firmę po rodzicach. Kiedyś, ćwierć wieku temu, rodzice sukcesorów pazurami wydrapywali swoje miejsce w świecie gospodarki. Ich dzieci mają o tyle łatwiej, że dostają pieniądze na rozruch. Warto podkreślić, że są na tyle ambitni i odważni, że sami chcą doświadczyć prowadzenia zupełnie nowej, a co ważne własnej, niezależnej działalności gospodarczej" - podsumował Sędłak.

giełda
wiadomości
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)