Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

KGHM utworzył Centrum Usług Księgowych za 40 mln zł

0
Podziel się:

Kosztem ok. 40 mln zł KGHM Polska Miedź SA utworzył w Lubinie własne Centrum Usług Księgowych, którego działalność ma przynieść firmie oszczędności na poziomie 9,5 mln zł rocznie - poinformował wiceprezes spółki Andrzej Szczepek.

Kosztem ok. 40 mln zł KGHM Polska Miedź SA utworzył w Lubinie własne Centrum Usług Księgowych, którego działalność ma przynieść firmie oszczędności na poziomie 9,5 mln zł rocznie - poinformował w środę na konferencji prasowej wiceprezes spółki Andrzej Szczepek.

"To inwestycja unikalna, bo żadna firma w kraju nie ma podobnego rozwiązania. Realizując nasz projekt wzorowaliśmy się na najnowocześniejszych systemach stosowanych w tej dziedzinie na świecie" - powiedział wiceprezes koncernu.

W Centrum Usług Księgowych (CUK) docelowo będzie pracować 270 osób, zatrudnionych obecnie w służbach księgowych w poszczególnych zakładach Polskiej Miedzi. 140 osób zacznie pracę w CUK jeszcze w tym roku. CUK przejmie całą działalność księgową prowadzoną dotąd przez odpowiednie komórki w swoich jedenastu oddziałach.

"W przyszłości CUK ma zajmować się dokumentacją finansową na rzecz całej grupy kapitałowej oraz świadczyć usługi na rzecz podmiotów zewnętrznych" - zapowiedział dyrektor naczelny ds. kontrolingu w KGHM Polska Miedź SA Mieczysław Maksimczyk.

Przedstawiciele spółki liczą, że inwestycja zwróci się w ciągu czterech lat.

W firmie stworzono mechanizm, w którym obieg wszystkich dokumentów będzie się odbywał wyłącznie drogą elektroniczną.

"To koniec z przekazywaniem faktur z rąk do rąk, bowiem teraz każdy dokument pojawi się najpierw w centrum, gdzie zostanie zeskanowany i wpuszczony do systemu, a jego oryginał na papierze będzie natychmiast zarchiwizowany. Od tego momentu wszystkie czynności i drogi, jakie musi przejść faktura, mogą być monitorowane i skontrolowane co do sekundy" - powiedział dyrektor generalny CUK Jacek Sieniawski.

System jest tak skonstruowany, że dostęp do określonych dokumentów mają mieć jedynie upoważnione do tego osoby. Na realizacje swoich obowiązków będą miały określony czas, a system sam będzie im przypominał o tych terminach.

KGHM rocznie operuje ok. 180.000 faktur.

"Łącznie z różnymi załącznikami oraz obsługą finansową pracowników można przyjąć, że w ciągu roku operujemy ponad milionem sztuk rożnego rodzaju dokumentów" - powiedział Maksimczyk.

Centrum zostanie oficjalnie otwarte w najbliższy piątek. Część działalności została już przeniesiona do jego nowej siedziby; w pełni przejmie swoje zadania w przyszłym roku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)