*Kurs praw do akcji spółki Wojas, producenta obuwia, nie zmienił się na otwarciu w pierwszym dniu notowań. *
W ofercie publicznej spółka oferowała 3,35 mln akcji serii B. Cenę emisyjną akcji ustalono na poziomie 9,5 zł.
W transzy dużych inwestorów zaoferowano 2,35 mln akcji, ostatecznie przydzielono ponad 1,72 mln akcji. Z kolei w transzy otwartej oferowano 1 mln akcji, a przydzielono ich 0,955 mln.
Wartość emisji akcji serii B wyniosła ok. 25,4 mln zł.
Przy maksymalnej cenie emisyjnej w wysokości 13,5 zł spółka liczyła na pozyskanie 44 mln zł.
Środki z emisji Wojas zamierza przeznaczyć m.in. na zakup 100 proc. udziałów w spółce Wojas Trade, zarządzającej siecią sklepów firmowych pod marką Wojas, oraz otwarcie nowych sklepów, marketing i dokapitalizowanie istniejącej sieci sprzedaży.
Obecnie sieć salonów Wojas liczy 65 punktów. Strategia spółki na lata 2008-2010 zakłada rozbudowanie sieci salonów do około 120 punktów, z czego 12-15 salonów ma być otwartych w tym roku.
W 2006 roku spółka wypracowała 5,3 mln zł zysku netto, przy przychodach w wysokości 67,2 mln zł.
Po sześciu miesiącach 2007 roku spółka miała 1,2 mln zł zysku netto wobec 0,2 mln zł wypracowanych w analogicznym okresie 2006 roku. Przychody w tym okresie wyniosły 22,2 mln zł, w porównaniu z 23,6 mln zł przychodów w analogicznym okresie 2006.
Prognoza spółki zakłada wypracowanie w 2007 roku 3,5 mln zł zysku netto przy przychodach w wysokości 49,7 mln zł.
W 2008 roku przychody mają wynieść 94,3 mln zł, a zysk netto 6,3 mln zł. W 2009 roku ma to być odpowiednio: 120,3 mln zł i 10,7 mln zł. W 2010 roku przychody mają wzrosnąć do 138 mln zł, a zysk netto do 13,2 mln zł.