Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Lumag zainwestował 14 mln zł w nową linię w fabryce w Budzyniu

0
Podziel się:
Lumag zainwestował 14 mln zł w nową linię w fabryce w Budzyniu

Lumag zainwestował 14 mln zł w nową linię do produkcji nakładek antypiskowych (tzw. shimów) w fabryce w Budzyniu w województwie wielkopolskim, poinformowała firma.

"Shim to jeden z kluczowych elementów budowy klocka hamulcowego, który odpowiada za tłumienie drgań i zapobiega piskom. Dotychczasowa metoda produkcji tej części wymagała zastosowania wielu różnych pras, przy czym sam proces był wielostopniowy" - czytamy w komunikacie.

Dział badań i rozwoju firmy Lumag na bazie rozwiązań udostępnionych przez szwajcarskiego producenta maszyn przemysłowych spółkę Bruderer, opracował nową metodę wytwarzania nakładek antypiskowych, podano także.

"Opracowana przez firmę Lumag technologia zakłada powstanie gotowego wyrobu w ramach pojedynczej maszyny. W konsekwencji skomplikowana logistyka koordynacji wielu półproduktów wytwarzanych na kilku oddzielnych stanowiskach zostanie zastąpiona przez nadzór nad tylko jednym urządzeniem. Dodatkowo skoncentrowanie produkcji wewnątrz zakładu w Budzyniu umożliwi lepszą kontrolę jakości wykonania, co będzie miało bezpośredni wpływ na poprawę niezawodności wytwarzanych elementów" - powiedział szef produkcji Marek Paszkiel, cytowany w komunikacie.

W związku z realizacją wartego 14 mln zł projektu zakupiono i uruchomiono w fabryce w Budzyniu nową linię produkującą shimy. W jej skład wchodzi prasa BSTA 510 oraz urządzenia peryferyjne: zespół rozwijania i prostowania taśmy materiału na wejściu, automatycznego odbioru, pakowania i etykietowania, podano także.

Lumag to producent klocków hamulcowych marki Breck, która powstała w 2003 r. W swoim portfolio firma posiada ponad 380 produktów dostosowanych do różnych modeli pojazdów. Lumag co roku sprzedaje na całym świecie ponad 8 mln klocków hamulcowych do pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)