Redukcja zapisów w transzy inwestorów indywidualnych w ofercie spółki Multimedia Polska wyniosła 96,7 proc. Inwestorzy instytucjonalni objęli wszystkie oferowane im akcje - poinformowała spółka.
Transza detaliczna obejmowała 7 mln akcji należących do dotychczasowych akcjonariuszy. Do inwestorów instytucjonalnych krajowych i zagranicznych trafiło 39.200.000 akcji nowej emisji oraz 20.787.728 akcji istniejących.
Akcje w transzy instytucjonalnej nie podlegały redukcji, ale w trakcie budowy księgi popytu inwestorzy zgłosili popyt pięciokrotnie przewyższający przysługującą im pulę.
Cena emisyjna akcji Multimedów Polska została ustalona na 12 zł. Łączna wartość oferty wyniosła 804 mln zł.
Środki z emisji Multimedia Polska chcą przeznaczyć na inwestycje związane z wprowadzeniem telewizji cyfrowej w sieciach telewizji kablowej oraz wyposażenie klientów w cyfrowe dekodery konieczne do odbioru telewizji cyfrowej (koszt 60-70 mln zł) i na spłatę zadłużenia 100 mln zł.
Pozostałe pieniądze przeznaczone zostaną na inwestycje związane z konsolidacją rynku operatorów kablowych.
Na koniec I półrocza 2006 roku przychody ze sprzedaży grupy Multimedia wyniosły 187 mln zł, EBITDA 89 mln zł, a zysk netto 25,6 mln zł. ARPU w telewizji kablowej wynosiło ok. 30 zł, w internecie ponad 50 zł, a w telefonii blisko 60 zł.
W 2005 roku przychody grupy Multimedia wyniosły 356 mln zł, a EBITDA 157 mln zł.