Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKP Cargo przewiezie węgiel dla Tauronu. Umowa na ponad 142,3 mln zł

0
Podziel się:

Przewoźnik dostarczy przez dwa lata 8,5 mln ton węgla z zakładów górniczych Grupy Tauron do jej elektrowni i elektrociepłowni oraz do innych odbiorców.

PKP Cargo przewiezie węgiel dla Tauronu. Umowa na ponad 142,3 mln zł
(materiały prasowe PKP Cargo)

PKP Cargo podpisało ze spółką Tauron Wydobycie umowę na przewóz 8,5 mln ton węgla w latach 2016-2017. Łączna wartość umowy to 142,3 mln zł brutto.

Umowa została podpisana pod koniec 2015 roku i jest przedłużeniem dotychczasowej współpracy, trwającej od 2012 roku. Na jej podstawie przewoźnik dostarczy przez dwa lata 8,5 mln ton węgla z zakładów górniczych Grupy Tauron do jej elektrowni i elektrociepłowni oraz do innych odbiorców. PKP Cargo obsłuży także bocznice kolejowe przy zakładach Taurona w Tychach, Katowicach i Bielsku-Białej - podaje PKP Cargo.

Wcześniej PKP Cargo w wyniku wygranego przetargu przedłużyło o 12 miesięcy obsługę dostaw węgla energetycznego do warszawskich elektrociepłowni PGNiG Termika. W ciągu roku grupa przetransportuje w ramach tej umowy ponad 1,7 mln ton węgla.

"Grupa PKP Cargo realizuje blisko 60 procent przewozów kolejowych węgla kamiennego w Polsce. Od lat jesteśmy partnerem branży górniczej i energetycznej. Chcemy to partnerstwo umacniać, oferując naszym klientom coraz lepszą obsługę logistyczną" - powiedział członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych Jacek Neska, cytowany w informacji spółki.

PKP Cargo wykonuje przewozy dla Tauronu w zwartych składach, natomiast do pozostałych odbiorców dowozi węgiel także w grupach wagonowych i pojedynczych wagonach. Obsługa Grupy Tauron oznacza dla PKP Cargo średnie przewozy blisko 355 tys. ton węgla w miesiącu. Przewozy dla PGNiG Termika to comiesięczny średni transport prawie 150 tys. ton węgla.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (około 48 procent udziału w rynku według masy i około 57 procent według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)