Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Prezes LPP: Nie będzie akwizycji, stawiamy na rozwój organiczny

6
Podziel się:

LPP nie planuje realizacji akwizycji w swojej branży, chce skupić się przede wszystkim na rozwoju organicznym i wdrażaniu nowych aranżacji sklepów po Reserved w kolejnych swoich markach m.in. w Sinsay, wynika z wypowiedzi prezesa Marka Piechockiego.

Prezes LPP: Nie będzie akwizycji, stawiamy na rozwój organiczny

"Nie szukamy celów do akwizycji, choć rzeczywiście zgłaszają się do nas różne podmioty. Propozycji nie brakuje. Uważam, że powinniśmy obecnie skoncentrować się na tym, co robimy jako polski producent odzieży, rozwijając się w tempie około 20% rocznie. To jednocześnie umożliwia rozwój i zwiększanie kompetencji naszym ludziom, którzy realizują się przy unikatowych projektach, np. w naszym dziale informatycznym. Dodatkowo rosną razem z nami nasi partnerzy biznesowi projektujący dla nas sklepy czy meble do kolejnych otwieranych salonów" - powiedział Piechocki w rozmowie z ISBnews.

We wrześniu 2017 roku LPP otworzył sklep Reserved w nowej aranżacji, a w przyszły roku zmieniać będzie wnętrza sklepów pozostałych marek.

"W I półroczu 2018 r. chcemy wdrożyć nowe koncepty aranżacji sklepów marki Sinsay. Zostały one zaprojektowane i wykonane przez nasze polskie firmy. Z kolei koncept Mohito będziemy nieco odświeżać. Wprowadzimy też nieco zmian w marce House, ale w tym przypadku nie spieszymy się. Nie myślę również o otwarciu innej marki" - powiedział prezes.

Według niego LPP powinno teraz przez kilka lat intensywnie wzmacniać markę, żeby stała się jeszcze bardziej konkurencyjna.

"Nie możemy pozwolić sobie teraz na imitację. Musimy inwestować w innowacje, w nowe koncepty, kolekcje muszą być coraz lepsze, a do tego potrzebuję coraz lepszych projektantów, po to by konkurować z rynkiem zewnętrznym. Dlatego właśnie chcemy inwestować ogromne pieniądze w te marki, które mamy, bo one posiadają potencjał do dalszego rozwoju" - dodał.

Piechocki zapowiedział także, że w biurze LPP w Krakowie zostanie oddany do użytku obiekt o powierzchni około 5 tys. m2 dla projektantów i kupców, pracujących dla marek Mohito i House. "Nasze sklepy w internecie potrzebują kolejnych modeli, bo im jest ich więcej, tym częściej klient tam zagląda" - dodał prezes.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.

Marek Knitter

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(6)
yyy
6 lat temu
Nawet za granicą salony są projektowane i tworzone przez polskie firmy, takie podejście zawsze w cenie.
BarOn
6 lat temu
Słuszne rozumowanie. Dotychczasowa strategia rozwoju wydaje się dobra i nie ma co jej zbytnio zmieniać.
sin
6 lat temu
Zgadza się, marki mają jeszcze spory potencjał rozwojowy zwłaszcza za granicą. W Polsce, pomimo już ugruntowanej pozycji na rynku też jest szansa, żeby ugrać więcej.
jakaka0
6 lat temu
Bardzo dobre podejście prezesa. Tak powinni myśleć wszyscy biznesmeni.
olga
6 lat temu
Dobrze, akwizycja się źle kojarzy.