Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przymusowy wykup akcji TVN. Spółka zniknie z GPW przed końcem roku

0
Podziel się:

Dzień wykupu ustalono na 28 września. Pośredniczącym jest Dom Maklerski Banku Handlowego.

Markus Tellenbach, prezes TVN
Markus Tellenbach, prezes TVN (TVN, materiały prasowe)

Southbank Media Limited, spółka zależna Scripps Networks Interactive zażądał przymusowego wykupu ponad czterech milionów akcji TVN, reprezentujących 1,24 procent kapitału zakładowego. Oferowana cena to 20 zł za akcję.

Dzień wykupu ustalono na 28 września. Pośredniczącym jest Dom Maklerski Banku Handlowego. Southbank Media Limited posiada bezpośrednio i pośrednio przez swoje podmioty zależne N-Vision B.V oraz Polish Television Holding B.V. 336 017 834 akcji TVN, czyli 98,76 procent kapitału i głosów.

W reakcja na informację o wykupie akcji władze GPW zawiesiły dziś notowania TVN. "W związku z przekazanym zawiadomieniem o zamiarze ogłoszenia przymusowego wykupu akcji spółki TVN S.A., zarząd giełdy (...) zawiesza obrót akcjami tej spółki (...) począwszy od dnia 23 września 2015 r." - czytamy w informacji GPW.

TVN jest notowany na warszawskim parkiecie od 2004 r. TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat.

W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22 procent. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33 procent rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.

Scripps Networks Interactive zajmuje się głównie produkcją treści dotyczących wnętrz, jedzenia i podróży. W portfolio SNI można znaleźćtakie marki telewizyjne i internetowe, jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country. Ich łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 mln widzów.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)