Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PTA Grupp na otwarciu 300 proc. drożej

0
Podziel się:

Akcje estońskiego producenta bielizny damskiej PTA Grupp AS wzrosły na otwarciu sesji o 304 proc., do 80 zł. Po południu cena ustabilizowała się na poziomie 22 zł.

PTA Grupp na otwarciu 300 proc. drożej
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Akcje estońskiego producenta bielizny damskiej PTA Grupp AS wzrosły na otwarciu sesji o 304 proc., do 80 zł. Po południu cena ustabilizowała się na poziomie 22 zł.

Teoretyczny kurs otwarcia był dużo wyższy. Stopa zwrotu dochodziła do 400 proc. Stało się tak, ponieważ brakowało zleceń sprzedaży dla tych akcji. Dopiero w ostatniej chwili przed startem notowań pojawiły się w arkuszach zlecenia sprzedaży.

OBACZ TAKŻE: SFG wchodzi na GPWW ubiegłym tygodniu PTA Grupp, który jest w trakcie zamiany nazwy na AS Silvano Faschion Group, przydzielił wszystkie akcje oferowane w ramach oferty publicznej, czyli 6.221.338 akcji, po 19,81 zł za papier. Wartość oferty wyniosła 123,2 mln zł.

Oferta była kierowana wyłącznie do inwestorów instytucjonalnych, polskich i zagranicznych. Na akcje PTA Grupp złożyło zapisy 273 inwestorów.

Oferta publiczna spółki obejmowała akcje istniejące, sprzedawane przez dotychczasowego głównego akcjonariusza: Alta Capital Partners, fundusz zarejestrowany w Luksemburgu.

_ Spółka informowała, że zaraz po tej ofercie zamierza wyemitować 2.052.802 nowe akcje, które zostaną objęte przez Alta Capital Partners. Taką formułę emisji wybrano ze względów technicznych. Dzięki emisji firma zamierza uzyskać ok. 10 mln euro na rozwój sieci handlowej. _ PTA Grupp posiada sieć detaliczną, która obejmuje 19 sklepów z odzieżą damską pod marką "PTA", zlokalizowanych na Litwie, Łotwie i Estonii oraz w Rosji. Spółka sprzedaje także bieliznę damską, poprzez sieć 19 sklepów pod marką "Oblicie" zlokalizowanych w Rosji, 20 sklepów pod marką "Milavitsa" na Białorusi, 2 sklepy "Lauma" na Łotwie oraz 7 sklepów "Splendo" w Polsce.

Ponadto, prócz sklepów własnych, istnieje 105 sklepów franczyzowych prowadzonych pod marką Milavitsa w Rosji, na Ukrainie, w Mołdawii, Kazachstanie i innych krajach.

Prócz sieci sklepów, spółka posiada także trzy zakłady produkujące odzież i bieliznę: w Estonii (Tallin), Łotwie (Liepaja) oraz Białorusi (Mińsk).

Sergei Kusonski, prezes spółki, powiedział, że spółka do końca roku 2010 planuje mieć około 400 sklepów własnych i franczyzowych.

W 2006 roku grupa miała 81 mln euro przychodów, 17,9 mln euro EBITDA oraz 7,9 mln euro zysku netto. W I kwartale tego roku przychody wyniosły 23,7 mln euro, EBITDA 4,7 mln euro, a zysk netto 2,1 mln euro.

"W kolejnych latach planujemy wzrost przychodów nie mniejszy niż 10 proc. rocznie" - powiedział Kusonski.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)