Spółka *Advanced Distribution Solutions złożyła prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2007 roku spółka zamierza przeprowadzić emisje akcji.*
ADS, spółka notowana na GPW, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podpisała pod koniec marca umowy z 6 wiodącymi dystrybutorami regionalnymi. Jak deklaruje firma, łączna ilość przejętych podmiotów ma sięgnąć 12-14, a ich łączna wartość sprzedaży powinna już w 2009 roku osiągnąć poziom 1,5 mld zł. Tworzona przez spółkę sieć będzie obsługiwać około 12 000 - 15 000 sklepów, w dużych aglomeracjach, wokół nich oraz współpracować z sieciami lokalnymi, regionalnymi i krajowymi.
- Dominujący udział w strukturze sprzedaży będą miały piwo oraz napoje bezalkoholowe - w sumie ponad 80%. Alkohole ciężkie będą stanowić do 20% sprzedaży - mówi Krzysztof Bałanda, Prezes Zarządu Advanced Distribution Solutions. - Równolegle z budową sieci pracować będziemy nad polepszaniem jej rentowności operacyjnej oraz poszerzeniem asortymentu usług dla producentów, z którymi będziemy współpracować - dodaje.
Przejęcia sfinansowane będą poprzez emisje nowych akcji, w tym emisję 102,7 mln akcji serii ,,I" z prawem poboru w drodze oferty publicznej i emisję 47,3 mln akcji serii ,,J" kierowanych do właścicieli przejmowanych podmiotów oraz środki wypracowane z działalności operacyjnej. Zarząd nie wyklucza finansowania przejęć kapitałem także obcym, jeśli będzie to korzystne ekonomicznie. Oferującym akcje jest DM IDMSA.