CTL Logistics do końca I półrocza podejmie decyzję czy przeprowadzi ofertę publiczną. Spółka planuje w tym roku inwestycje, m.in. zakup nowego taboru, nie wyklucza też akwizycji w Europie - poinformowali przedstawiciele spółki.
"Pracujemy obecnie nad szczegółami naszego planu inwestycyjnego i dobieramy najlepsze sposoby finansowania. Giełda jest dla nas jednym z priorytetowych narzędzi, ale nie podjęliśmy jeszcze decyzji o jej wyborze. Myślę, że decyzja w tej sprawie zostanie podjęta do końca I półrocza" - powiedział dyrektor zarządzający i członek zarządu firmy Krzysztof Sędzikowski.
Dodał, że rozważane są różne warianty finansowania inwestycji, jak również możliwości debiutu na jednej z zagranicznych giełd.
_ W tym roku spółka planuje m.in. wejście w sektor przewozów samochodów oraz rozwój niedawno rozpoczętych przewozów kontenerowych. _ "Oba projekty będą realizowane w układzie międzynarodowym. Będziemy chcieli opierać się o własną strukturę, w oparciu o posiadaną licencję europejską" - powiedział Jarosław Pawluk, prezes spółki.
Dodał, że firma zamierza skupić się na przewozach paliw stałych i płynnych, chemii płynnej i sypkiej, materiałów budowlanych i kontenerów.
Firma nie wyklucza także akwizycji w Europie, np. zamierza brać udział w prywatyzacjach państwowych przewoźników.
"Nie wykluczamy przejęć z branży logistycznej w Europie. Analizujemy poszczególne przypadki i przygotowujemy plan, który ma przynieść skokowy rozwój w tym roku" - powiedział Sędzikowski.
"Rozważamy różne sposoby na przejęcia, m.in. udział w prywatyzacji, czy zakup prywatnych firm. Każda prywatyzacja w Europie będzie w kręgu naszych zainteresowań" - powiedział Pawluk.
Spółka planuje w tym roku także zakup lub dzierżawę lokomotyw oraz zakup wagonów.
"Mamy już zakontraktowane 250 wagonów kontenerowych, planujemy też zakup 600 węglarek oraz wagonów specjalistycznych do przewozu samochodów. Szacujemy, że w sumie przybędzie nam w tym roku około 1.000 wagonów oraz 30 lokomotyw" - powiedział Krzysztof Niemiec, dyrektor ds. strategii i członek zarządu CTL Logistics.
CTL Logistics jest największym w Polsce i jednym z największych w Europie prywatnym przewoźnikiem. Na koniec 2006 roku w Polsce spółka miała 34,5 proc. udziału wśród przewoźników prywatnych oraz 5,6 proc. udziału ogółem (niemal 80 proc. udziałów w tym rynku ma PKP Cargo)
.
Spółka szacuje, że w całym 2006 roku osiągnęła niemal 1 mld zł skonsolidowanych przychodów i podwoiła zysk netto wobec 10 mln zł osiągniętych w 2005 roku. Przychody grupy w 2005 roku wyniosły 871 mln zł.
W 2006 roku spółki z grupy CTL Logistics przewiozły 15,2 mln ton towarów. Spółka posiada obecnie 170 lokomotyw, 5.000 wagonów i 138 km własnych linii kolejowych.