*Telefonia Dialog zamierza przeznaczyć na inwestycje 1,2 mld zł do 2015 roku. Część środków pozyska z debiutu giełdowego, który planowany jest na drugą połowę 2009 roku, poinformował prezes spółki, Piotr Mazurkiewicz. *
_ Rada nadzorcza pozytywnie zaopiniowała główne cele i kierunki strategii naszej spółki na lata 2009-2015. Liczymy, że wraz ze szczegółowym biznes planem zostanie ona ostatecznie przyjęta w połowie grudnia _ - mówi Piotr Mazurkiewicz.
Spółka zamierza zainwestować około 1,2 mld zł m.in. na rozwój infrastruktury, nowe usługi i selektywne przejęcia. Jedną z dróg pozyskania kapitału będzie emisja akcji na GPW.
_ Z IPO będziemy gotowi na połowę 2009 roku i wtedy będziemy chcieli pojawić się na warszawskim parkiecie. Około 25 proc. akcji zamierzamy sprzedać i pozyskać z tego około 150 mln zł _ - dodał prezes Mazurkiewicz.
Główne kierunki inwestycji Dialog to modernizacja sieci dostępowej w celu przejścia na technologię światłowodową. Na ten cel zamierza spółka przeznaczyć 420 mln zł. Z kolei 200 mln zł mają pochłonąć selektywne akwizycje innych operatorów telekomunikacyjnych lub kablowych.
Według Tomasza Szeląga, wiceprezesa spółki, największe wydatki inwestycyjne planowane są do roku 2012 - około 950 mln zł, co powoduje, że w latach 2009-2011 wystąpi deficyt środków niezbędnych do finansowania działalności w łącznej kwocie około 321 mln zł.
_ W tym celu planujemy zwiększyć naszą linię kredytową w banku z 200 mln zł do 300 mln zł i pozyskać środki właśnie z emisji akcji _ - mówi Szeląg.
Zarząd zastrzegł jednocześnie, że nie jest planowane pozyskanie środków od właściciela, czyli spółki KGHM Polska Miedź.
Spółka nie podaje na razie dokładnie szacunków wyników finansowych na ten i przyszły rok. _ W tym roku raczej zakończymy na minusie ze względu na wiele czynników nadzwyczajnych. Co do przyszłego roku jeszcze nie wiemy, gdyż pracujemy obecnie nad budżetem _ - mówi wiceprezes.
Według założeń strategii, przychody Telefonii Dialog w 2015 r. mają wzrosnąć do 901 mln zł wobec 547 mln zł planowanych na ten rok. Plan zakłada m.in. podwojenie w tym czasie przychodów osiągniętych z segmencie klientów biznesowych do ok. 220 mln zł. Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA)
ma wynieść w 2015 r. 263 mln zł wobec 90 mln zł w tym roku.
Dialog będzie oferował nie tylko usługi dla klientów indywidualnych, ale chce odbudować pozycję na rynku usług dla klientów biznesowych oraz świadczyć hurtowe usługi dla operatorów kablowych. _ Naszym celem jest współpraca z ISP i oferowanie im usług w formie hurtowej (...) Chcemy też odbudować pozycję na rynku biznesowym. Do roku 2015 zamierzamy podwoić nasze przychody z rynku biznesowego _ - powiedział Mazurkiewicz.
Szeląg dodał, że w 2015 roku przychody z segmentu biznesowego powinny wynieść ok. 220 mln zł.
Do 2015 Telefonia Dialog planuje mieć 300 tys. klientów telefonii stacjonarnej, wobec 230 tys. obecnie (liczy na znaczący wzrost klientów z sektora biznesowego). Liczba klientów dostępu do internetu ma zwiększyć się do 276 tys. wobec 134 tys. klientów obecnie. Spółka chce mieć też w 2015 r. ok. 130 tys. abonentów TV internetowej (IPTV) wobec 2 tys. obecnie.
W 2015 r. Telefonia Dialog chce mieć też ok. 130 tys. aktywnych kart SIM swojej telefonii komórkowej. Mazurkiewicz poinformował w środę, że prace nad projektem MVNO (wirtualny operator telefonii komórkowej) idą zgodnie z planem, a jego komercyjny start jest przewidziany na drugą połowę 2009 r.