Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Vistula rozważa wprowadzenie na giełdę Deni Cler

0
Podziel się:

Grupa Vistula SA rozważa wprowadzenie na warszawską giełdę spółki zależnej Deni Cler SA, oferującą ekskluzywną odzież dla kobiet. Wiążące decyzje w tej sprawie powinny zapaść w drugiej połowie tego roku.

Vistula rozważa wprowadzenie na giełdę Deni Cler
(vistula/materiały prasowe)

Grupa Vistula SA rozważa wprowadzenie na warszawską giełdę spółki zależnej Deni Cler SA, oferującą ekskluzywną odzież dla kobiet. Wiążące decyzje w tej sprawie powinny zapaść w drugiej połowie tego roku - poinformował prezes Vistuli Grzegorz Pilch.

_ - Dla tej marki chcemy zbudować nową strategię, rozważamy więc jej rozwój w oparciu o pozyskanie środków z rynku publicznego _ - powiedział prezes Pilch, zaznaczając, że projekt upublicznienia Deni Cler jest na wczesnym etapie, a wiążące decyzje powinny zapaść w trzecim - czwartym kwartale tego roku.

Grupa Vistula ma 100 proc. akcji Deni Cler. Marka wywodząca się z Mediolanu posiada obecnie 30 salonów firmowych w największych miastach w Polsce.

Jak zapowiedział prezes Pilch, grupa Vistula, skupiająca marki odzieżowe Vistula, Wólczanka i Deni Cler oraz jubilerską W.Kruk, zamierza w tym roku uruchomić około 30 nowych salonów pod tymi szyldami w centrach handlowych w polskich miastach, liczących powyżej 100 tysięcy mieszkańców.

Nawet połowę z nowych punktów mają stanowić salony jubilerskie W.Kruk, ponieważ - w ocenie zarządu Vistuli - marka ta wciąż posiada bardzo duży potencjał rozwoju.

Grupa Vistula dysponuje własną siecią sprzedaży detalicznej, która liczy obecnie około 240 sklepów o łącznej powierzchni ponad 23 tys. metrów kwadratowych.

Zgodnie z przyjętą strategią Vistula, po sfinalizowaniu w lutym sprzedaży zakładu produkcyjnego w Myślenicach, do końca tego roku zamierza pozbyć się ostatniej własnej fabryki w Ostrowcu Świętokrzyskim. Firma stanie się wtedy w całości podmiotem wyspecjalizowanym w projektowaniu i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn.
_ _

_ - Sprzedaż zakładów produkcyjnych jest wpisana w naszą strategię. Poszukujemy dla tych fabryk branżowych partnerów, którzy w nie zainwestują i będą produkować odzież na nasze zlecenie _ - powiedział Pilch.

Według niego fabrykę w małopolskich Myślenicach kupiła firma odzieżowa Andrema Tex z Nowego Sącza, która przejęła majątek fabryki i około 300 osobową załogę. Zakład nadal będzie pracował na potrzeby Vistuli, bowiem podpisano z nim trzyletni kontrakt.

Podobne rozwiązanie Vistula chce zastosować wobec fabryki produkującej koszule w Ostrowcu Świętokrzyskim.
_ _

_ - W założeniach chcemy sfinalizować tą transakcję do końca 2011 roku, ale pod warunkiem znalezienia wiarygodnego partnera. Nie będziemy robić tego na siłę _ - zapowiedział prezes Pilch.

W zeszłym roku grupa Vistula odnotowała blisko 1,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Pilch zapowiedział, że w tym roku grupa _ będzie dążyć do dwucyfrowego wyniku netto _.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)