- poinformował PAP prezes ComArchu Janusz Filipiak.
Według szacunków skonsolidowany zysk netto ComArchu w 2003 roku wzrósł o 20 proc. do około 6 mln zł, a przychody grupy ze sprzedaży zwiększyły się o 30 proc. do 250 mln zł.
Na poziomie jednostkowym zysk netto Comarchu zwiększył się o 20 proc., do 12 mln zł, a przychody do 190 mln zł.
Duży udział we wzroście przychodów ComArchu miały pozyskane kontrakty eksportowe, które stanowiły 60 mln zł całości sprzedaży.
Prezes Filipiak spodziewa się, że w 2004 roku poprawa wyników grupy będzie się utrzymywać, nie wyklucza, że wzrost na poziomie przychodów i zyskowności sięgnie 20 proc.
"Cel na ten rok to zwiększenie rentowności sprzedaży do 6 proc. na poziomie grupy. Chcemy to osiągnąć z jednej strony za pomocą pilnowania kosztów, z drugiej pozyskiwania bardziej rentownych kontraktów" - powiedział w wywiadzie dla PAP Filipiak.
Jego zdaniem, już pierwszy kwartał 2004 roku jest dla krakowskiej spółki lepszy niż przed rokiem, chociaż w tej chwili ożywienie na rynku nie jest jeszcze bardzo widoczne.
"Rynek w dalszym ciągu jest ciasny, firmy pilnują swoich środków, więc marże pozostają na niskim poziomie" - powiedział Filipiak.
Prezes ComArchu uważa, że w tym roku zwiększone zamówienia mogą pochodzić z sektora bankowo-finansowego.
"Spodziewam się wzrostu zamówień na systemy kredytowe, ubezpieczeniowe, maklerskie" - powiedział.
ComArch w dalszym ciągu liczy na wzrost udziału eksportu w przychodach grupy, spółka negocjuje kolejne zagraniczne kontrakty. Filipiak spodziewa się, że możliwości eksportowe krakowskiej spółki wzrosną jeszcze po wejściu Polski do Unii Europejskiej.
Filipiak zapowiedział, że w 2004 roku ComArch nie planuje nowych emisji akcji i obligacji, nie myśli też o większych inwestycjach kapitałowych. Spółka chce w tym roku przeprowadzić konsolidację trzech spółek z grupy kapitałowej ComArch SA, ComArch Kraków oraz ComArch CDN.
"Nasze plany inwestycyjne na ten rok zakładają budowę kolejnego budynku produkcyjnego w specjalnej strefie ekonomicznej w Krakowie za 25-30 mln zł. Chcemy także kontynuować intensywne działania marketingowe, na które przeznaczymy 2,5 proc. rocznych przychodów" - powiedział.