Zarząd Zakładów Mięsnych Herman ocenia, że debiut giełdowy spółki może odbyć się na początku IV kwartału. Spółka chce pozyskać z emisji akcji 20-25 mln zł, m.in. na przejęcia, rozbudowę sieci sklepów firmowych i rozwój sprzedaży na Słowacji.
"Szacujemy, że z emisji pozyskamy od 20 do 25 mln zł. Mamy nadzieję, że debiut nastąpi na początku IV kwartału" - powiedziała na konferencji wiceprezes spółki Teresa Pietrzyk.
_ "Ze środków z emisji planujemy 6-8 mln zł przeznaczyć na przejęcie dwóch firm z branży" - dodała. _Pietrzyk poinformowała, że Herman podpisał już list intencyjny dotyczący przejęcia firmy na Śląsku oraz rozmawia o akwizycji z drugą firmą, z województwa podkarpackiego.
Środki z emisji spółka chce przeznaczyć także na budowę platformy logistycznej na Słowacji.
"Jesteśmy na etapie przygotowań i myślimy, że do końca roku uda nam się uruchomić tam szerszą działalność" - powiedział Andrzej Wilk, dyrektor generalny ds. handlu.
Dodał, że spółka interesuje się także rynkiem niemieckim, na który chciałaby wejść w połowie przyszłego roku. W dalszej perspektywie, Herman myśli o rynku ukraińskim, gdzie chciałby przejąć zakład przetwórstwa mięsnego.
Kolejnym celem emisji jest poszerzenie sieci sklepów firmowych. Obecnie Herman ma ponad 50 takich sklepów na terenie województw: podkarpackiego, małopolskiego, lubelskiego oraz śląskiego.
"Chcemy poszerzyć sieć własnych sklepów do około 120 placówek. Interesuje nas także centralna Polska, szczególnie województwa: mazowieckie i łódzkie, gdzie chcielibyśmy otworzyć kilka sklepów" - powiedział Wilk.
_ Herman planuje też wykorzystać część środków z emisji na budowę mroźni, na około 1 tys. ton. Spółka zamierza w tym wypadku posiłkować się kredytem oraz dotacjami unijnymi. _Ponadto, za środki pozyskane z oferty Herman zamierza rozbudować zakład produkcyjny poprzez zakup linii do plasterkowania i linii do produkcji półproduktów i dań gotowych, a także planuje zwiększyć tabor samochodowy.
Zakłady Mięsne Herman powstały w 1996 roku. Spółka prowadzi działalność w zakresie uboju wieprzowego, rozbioru wieprzowego i wołowego oraz produkcji wędlin.
Firma sprzedaje swoje wyroby do Azerbejdżanu, Wielkiej Brytanii, Węgier, Słowacji i Włoch, a także do Grecji.
W 2006 roku przychody spółki wyniosły 58,6 mln zł, zysk operacyjny 1,5 mln zł, EBITDA 3,2 mln zł, a zysk netto 667 tys. zł.
Prognoza na 2007 rok przewiduje osiągnięcie 69,4 mln zł przychodów, 2,2 mln zł zysku operacyjnego, 3,9 mln zł EBITDA oraz 1,6 mln zł zysku netto.