Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zysk Banku Handlowego w II kwartale wzrósł do 176 mln zł

0
Podziel się:

Zysk netto grupy Banku Handlowego w II kwartale 2005 r. wzrósł do 175,97 mln zł. Jest to wynik przekraczający oczekiwania rynku. Narastająco po II kwartałach 2005 r. zysk netto grupy wzrósł do 314,5 mln zł z 266,1 mln zł rok wcześniej.

Konsensus zysku netto Banku Handlowego za II kwartał, sporządzony na podstawie prognoz analityków biur maklerskich wynosił 129,1 mln zł, w przedziale oczekiwań od 108,8 mln zł do 151,9 mln zł.

Na koniec pierwszego półrocza ROE Banku Handlowego wyniósł 12,5 proc., współczynnik wypłacalności 12,9 proc., a wskaźnik koszty/dochody 66 proc.

Ten ostatni wskaźnik zwiększył się w porównaniu z pierwszym kwartałem 2005 roku o 3 punkty procentowe, co przedstawiciele Banku Handlowego tłumaczą przeprowadzanymi przez bank inwestycjami.

Prezes Banku Handlowego Sławomir Sikora poinformował na piątkowej konferencji prasowej, że przychody w segmencie detalicznym w całym roku powinny być wyższe niż w bankowości korporacyjnej.

"Będzie to związane z wprowadzeniem nowych produktów i usług oraz aktywną sprzedażą produktów ubezpieczeniowych i inwestycyjnych" - powiedział Sikora.

Sikora poinformował, że ożywienie widoczne jest również w segmencie bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.

"Przyrost akcji kredytowej w tym sektorze jest sygnałem, że w segmencie przedsiębiorstw pojawił się popyt inwestycyjny. Jest to dla nas duża szansa" - uważa.

Sikora poinformował, że Bank Handlowy w dalszym ciągu aktywnie rozwija sieć CitiFinancial. W drugim kwartale bank otworzył 12 nowych oddziałów CitiFinancial.

"Ten segment jest w fazie wzrostu, podjęliśmy decyzję o dużym skoku inwestycyjnym. Spodziewam się, że najwyższą dynamiką przychodów wykaże się CitiFinancial" - powiedział.

CitiFinancial negocjuje z Łodzią o otwarciu centrum rozliczeniowego, które początkowo miałoby obejmować Polskę, a później ewentualnie rozszerzać swój zakres działalności poza Polskę.

Przychody banku z tytułu odsetek wzrosły do 444,5 mln zł, a wynik z tytułu odsetek wzrósł w II kwartale 2005 r. do 273,8 mln zł z 270,9 mln zł rok wcześniej i był wyższy od rynkowego konsensusu, który wynosił 253,9 mln zł.

Przychody z tytułu opłat i prowizji wzrosły do 182 mln zł, a wynik z tytułu prowizji do 158,9 mln zł ze 151,9 mln zł, podczas gdy konsensus rynkowy wynosił 151,7 mln zł.

Zysk operacyjny banku wzrósł do 234,1 mln zł.

Wynik na działalności bankowej wzrósł w II kwartale do 612 mln zł z 492,9 mln zł, a po dwóch kwartałach wzrósł do 1,16 mld zł z 1 mld zł rok wcześniej.

Wpływ na wynik z działalności bankowej miały przede wszystkim: wzrost wyniku z tytułu odsetek o 2,98 mln zł (1,1 proc.), głównie w efekcie osiągnięcia dobrego wyniku odsetkowego od lokat terminowych i overnight na rynku międzybankowym, wzrost wyniku z tytułu prowizji o 7 mln zł ( 4,6 proc.), przede wszystkim za sprawą prowizji od usług powierniczych, produktów ubezpieczeniowych i innych produktów segmentu detalicznego.

Ponadto wzrost wyniku z aktywów i zobowiązań finansowych o 78,3 mln zł, wyniku z tytułu aktywów i zobowiązań finansowych przeznaczonych do obrotu oraz z tytułu różnic kursowych o 37,3 mln zł (55,6 proc.).

Koszty działania banku i koszty ogólnego zarządu w II kwartale 2005 roku były wyższe o 80,5 mln zł (29,6 proc.) w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

"Spowodowane to było przede wszystkim efektem zmniejszenia w II kwartale 2004 roku rezerw na przyszłe wypłaty z tytułu opcji menedżerskich spowodowanego zmianami cen akcji Citigroup oraz zmianami kadrowymi dotyczącymi pracowników posiadających prawo do tych akcji" - podał bank w komentarzu.

Jednocześnie w II kwartale wzrosły rezerwy m.in. na przyszłe koszty świadczeń emerytalnych i za wieloletnią pracę oraz wzrost kosztów wynagrodzeń związany głównie z przyrostem zatrudnienia w części detalicznej.

W II kwartale kwota rozwiązanych rezerw netto na zobowiązania banku była niższa o 24,2 mln zł w porównaniu z II kwartałem 2004.

Segment bankowości detalicznej wypracował w II kwartale 2005 roku 41 mln zł zysku brutto, notując 13 proc. spadek w stosunku do 2004. Wynik na działalności bankowej segmentu wyniósł 190 mln zł i poprawił się o 4 proc. w stosunku do II kwartału 2004.

"Poprawa wyniku została osiągnięta dzięki wzrostowi akcji kredytowej oraz aktywnemu zarządzaniu marżą odsetkową przyczyniając się do zwiększenia wyniku odsetkowego segmentu do 120 mln zł, co stanowiło 4 proc. wzrost w stosunku do II kwartału 2004 roku" - podał bank.

Przez sprzedaż kart kredytowych i produktów inwestycyjnych segment zwiększył przychody prowizyjne w II kwartale 2005 o 7 proc., osiągając wynik 61 mln zł.

Na koniec II kwartału 2005 roku portfel obsługiwanych kart kredytowych osiągnął liczbę 550 tys., co przekłada się na 3-proc. wzrost w porównaniu do I kwartału 2005 oraz 8,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Liczba udzielonych kredytów w II kwartale 2005 była wyższa o 114 proc. niż rok wcześniej.

Sieć banku zwiększyła się w stosunku do I kwartału 2005 r. o 12 nowych punktów CitiFinancial. Łączna liczba placówek banku na koniec pierwszego półrocza 2005 roku wynosiła 185.

Segment bankowości komercyjnej i inwestycyjnej miał w II kwartale 195 mln zł zysku brutto. To wzrost o 18 proc. w stosunku do II kwartału 2004. Wynik na działalności bankowej na koniec II kwartału wyniósł 390 mln zł, zwiększając się o 20 proc.

"Do poprawy wyniku na działalności bankowej przyczynił się utrzymujący stabilny trend wzrostowy wynik prowizyjny, który zwiększył się w II kwartale 2005 roku w stosunku do II kwartału 2004 roku o 2 proc. do poziomu 96 mln zł oraz wynik na sprzedaży części portfela obligacji Skarbu Państwa, zrealizowany dzięki spadkowi stóp procentowych odnotowanemu w II kwartale 2005 roku" - podał bank.

Segment bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej zanotował przyrost wolumenu kredytów korporacyjnych, które na koniec II kwartału 2005 roku wyniosły 7,8 mld zł i były o 10 proc. wyższe niż na koniec I kwartału 2005 roku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)