Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PBE
|

2 tys. zł za metr wykładziny. Kontrowersyjna inwestycja w Pendolino

31
Podziel się:

Blisko 3,8 mln zł brutto będzie kosztowała wymiana wykładziny w 10 pociągach Pendolino. PKP Intercity podpisało w tej sprawie umowę z firmą Alstom - informuje rynek-kolejowy.pl. To oznacza, że metr bieżący wykładziny będzie warty 2 tys. zł.

2 tys. zł za metr wykładziny. Kontrowersyjna inwestycja w Pendolino
Wymiana wykładzin w pociągach Pendolino będzie kosztowało kilka mln zł (Photo by Artur Widak/NurPhoto via Getty Images) (NurPhoto via Getty Images, NurPhoto)

Serwis podkreśla, że umowę na wymianę wykładziny podpisano 2 października. Przetargu nie było i w sumie przewoźnik na nową wykładzinę przeznaczy ok. 682 tys. euro, czyli 3,8 mln zł.

"Przeliczając to na długość dziesięciu 187-metrowych pociągów, wychodzi ponad 2 tys. zł za metr bieżący wykładziny" - podkreśla rynek-kolejowy.pl.

Warto jednak podkreślić, że za utrzymanie składów odpowiedzialny jest producent. Jednak w tej sytuacji część wykładzin w składach Pendolino po prostu się zużyła. Doszło również do aktów "wandalizmu" - jak określiło biuro prasowe spółki. Tymi aktami "wandalizmu" są m.in. plamy po jedzeniu i napojach czy trudne do usunięcia zabrudzenia, które nie mieszczą się w kontrakcie.

Wymiana wykładziny i demontaż foteli

Żeby dokonać napraw, trzeba najpierw zdemontować fotele, regały na bagaże czy ścianki działowe. Niezbędna będzie też "ingerencja w układ elektryczny w postaci demontażu grzejników".

Poprawny demontaż i montaż ww. elementów, jak również montaż wykładziny jest możliwy do zrealizowania jedynie na podstawie szczegółowej dokumentacji konstrukcyjnej - oceniło PKP Intercity, a tę dokumentację na wyłączność ma Alstom Konstal.

W przyszłym roku minie 10 lat, odkąd na polskie tory wyjechało 20 pociągów Pendolino. Ich zakup oraz kontrakt na utrzymanie przez 17 lat kosztowało 2,64 mld zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(31)
Rks79
7 miesięcy temu
Ponoć te stare zielone elektrowozy mogły się do 150 km/h rozpędzić... Wystarczyło wymienić infrastrukturę, a z czasem kupić polska PESE.
Max
7 miesięcy temu
w dwie osoby opłaca się juz jechać samochodem niż koleją - tu jest problem polskiej kolei
Super
7 miesięcy temu
Znowu jakiś wujek z Pisu swoim da zrobić XD takie rzeczy tylko w Polsce....
JoBo
7 miesięcy temu
Francja ma ponad 700 tgv, które jeżdżą 300 km/h. A my ? 10 pindolino. Jesteśmy pośmiewiskiem Europy.
Igor
7 miesięcy temu
Ten kto nie kładł wykładziny w domu - się dziwi. A teraz niech dojdzie do tego milion docięć, zagięć i listew oraz demontaż i ponowny montaż foteli i innych urządzeń - przeliczcie roboczogodziny na jeden skład i przestaniecie się dziwić cenie.
...
Następna strona