Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Mikołaj Stachowiak
|
Materiał powstał przy współpracy z Hyundai Motors

7% globalnego rynku EV i inwestycje w software – Hyundai Motors zapowiada plan dekady

Podziel się:

Rozwój nowych platform, 30% przychodów z software oraz 1,8 miliona "elektryków" – plany grupy Hyundai Motors wyglądają obiecująco.

7% globalnego rynku EV i inwestycje w software – Hyundai Motors zapowiada plan dekady
(Materiał partnera)

Podczas wirtualnego forum inwestycyjnego "2022 CEO Investors Day" Hyundai Motors zakreślił plany na najbliższą dekadę. Koreańska marka podchodzi do zadania ambitnie, gdyż celem jest 7% globalnego rynku samochodów elektrycznych (EV), czyli ponad 1,8 miliona sprzedanych aut z tego typu napędem. Osiągnięcie takiego wyniku będzie możliwe dzięki poszerzeniu oferty modelowej samochodów typu BEV (Battery Electric Vehicle), zwiększeniu zdolności produkcyjnych, konkurencyjności samych pojazdów elektrycznych oraz ich coraz sprawniejszego oprogramowania.

Kiedy jeden z większych koncernów motoryzacyjnych opowiada o takich planach, oznacza to inwestycję. Firma zamierza przeznaczyć 95,5 biliona wonów (KRW), czyli około 78,5 miliarda dolarów na przyszłe inwestycje, do 2030 roku. W tym 19,4 bilionów wonów znajdzie swoje miejsce w działach zajmujących się elektryfikacją, a 12 bilionów zostanie skierowane na rozwój oprogramowania.

Nowe elektryki od Hyundaia – 17 modeli!

Do 2030 roku zobaczymy 17 nowych modeli koncernu Hyundai Motors. Co prawda tylko 11 z nich będzie miało do siebie przytwierdzone logo Hyundai’a. Reszta nowych modeli będzie występować pod luksusową marką koncernu – Genesis.

Wśród nowych Hyundai’ów znajdziemy trzy nowe auta osobowe, sześć SUV-ów, jeden samochodów dostawczy oraz jeden pojazd zupełnie nowego typu. Od początku tego roku w salonach koreańskiej marki możemy podziwiać nowy model IONIQ 6, na początku 2024 roku w ofercie pojawi się też IONIQ 7. Reszta modeli pozostaje jeszcze tajemnicą, ale z tak ambitnymi planami rozwoju i poprzeczką postawioną na poziomie 7% całego globalnego rynku, niewykluczone, że samochody zobaczymy szybciej niż się spodziewamy.

Samochody nie "rosną" w salonach – nowoczesne fabryki pełne innowacji

Żeby osiągnąć swój cel sprzedażowy marka dąży do stworzenia wysokowydajnego procesu produkcji samochodów nowego typu. Nowoczesna platforma wraz z wprowadzanymi radykalnymi innowacjami oraz elastycznym systemem produkcji zostanie rozszerzona w zakładach firmy na całym świecie. Według nowego systemu została już uruchomiona fabryka w Indonezji, która zacznie produkować pojazdy typu BUV już w tym roku, wspierając resztę zakładów w zadaniu wyprodukowania 1,8 miliona elektrycznych aut do 2030 roku.

Kluczowym elementem podczas produkcji wielu modeli typu BEV jest odpowiednie zaopatrzenie w różne typy akumulatorów. Marka zapewniła, że mimo trudnej sytuacji na rynku ma odpowiednie zasoby, aby spełnić cele sprzedażowe do 2023 roku. Ponadto Hyundai zamierza kontynuować współpracę z różnymi firmami produkującymi akumulatory, w celu zabezpieczenia równowartości 170 GWh dla swoich modeli do 2030 roku.

Przyszłość

W ramach innowacji na przyszłość brane jest pod uwagę wiele czynników. Głównymi tematami są baterie nowej generacji, ze stałym elektrolitem, oraz nowoczesna platforma modułowa (IMA), rozwijająca elektryczna globalną platformę modułową (E-GMP), która możemy znaleźć w modelach IONIQ 5 i GV60. Wprowadzenie nowej platformy pomoże usprawnić produkcję i logistykę za sprawą znormalizowania zestawów akumulatorów wykorzystywanych w samochodach, oraz umożliwi wprowadzenie systemu "cell-to-pack", który skróci czas ładowania.

Do nowej platformy IMA zostanie dostosowanych pięć typów ustandaryzowanych silników. Mają one pomóc zapewnić konkurencyjność pod względem kosztów, masy i sprawności mechanizmów.

Kolejnym krokiem jest opracowanie architektury oprogramowania, które przede wszystkim umożliwi bezprzewodową aktualizację samochodów. Nowe rozwiązania informatyczne zostaną wprowadzone na rynek pod koniec bieżącego roku, a do 2025 Hyundai zamierza ją rozszerzyć na wszystkie swoje modele.

Inwestycje

Koncern wciąż rozwija także technologię jazdy autonomicznej. Już od drugiej połowy 2022 roku Genesis G90 będzie wyposażony w funkcję Highway Driving Pilot, która zapewnia autonomię jazdy na poziomie 3. Wykorzystanie tej technologii może znaleźć zastosowanie w autonomicznych taksówkach. Motional, czyli spółka joint venture Hyundai Motor Group oraz Aptiv, planują rozszerzać obecne obszary usług typu robotaxi, opartego na IONIQ 5, po rozpoczęciu oferowania usług w następnym roku i rozpoczęcia usług w ramach współpracy z Uber Eats.

Transformacja oprogramowania ma za zadanie rozszerzyć obszary biznesowe związane z mobilnością, łącznością i resztą usług opartych na wymianie danych pomiędzy obiektami. Spełnienie tego celu będzie możliwe dzięki utworzeniu wyspecjalizowanych centrów oprogramowania w rodzimej dla koncernu Korei, jak również za granicą. Po 2030 roku Hyundai Motors Group zamierza osiągać 30% całkowitych przychodów z działalności związanej z oprogramowaniem.

Finanse

Wszystko wskazuje na to, że poszerzona oferta pojazdów elektrycznych, rozwój akumulatorów nowej generacji oraz nowa platforma IMA, wraz z nowoczesnymi procedurami produkcji i inwestycją w oprogramowanie, pomogą firmę osiągnąć założone cale. W ujęciu skonsolidowanym Hyundai Motors postawił sobie cel marży operacyjnej na poziomie 10%, 13-14% wzrostu przychodów i 5,5-6,5% rocznej marży zysku operacyjnego. Co oznacza łączną sprzedaż pojazdów na poziomie ponad 4,3 miliona egzemplarzy.

Jasno zostało zaznaczone, że pomimo obaw o niepewność otoczenia biznesowego w 2022 roku, Hyundai planuje utrzymać coroczną politykę dywidendową na tym samym poziomie, co w roku ubiegłym. To brzmi jak dobra wiadomość dla akcjonariuszy.

Materiał powstał przy współpracy z Hyundai Motors

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera