Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Budowa CPK. Marcin Horała: plan rozpisany na 10 lat, wszystko idzie zgodnie z harmonogramem

59
Podziel się:

Nasz harmonogram budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada 10 lat - poinformował w piątek wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.

Paweł Horała (PiS) został powołany na pełnomocnika rządu ds. CPK
Paweł Horała (PiS) został powołany na pełnomocnika rządu ds. CPK (East News, Zbyszek Kaczmarek/REPORTER/East News)

Zapytany w radiowych "Sygnałach Dnia" o budowę CPK Marcin Horała ocenił, że "teraz, jeżeli chodzi o komunikację lotniczą, jesteśmy w "gorsecie", który nie pozwoli nam urosnąć".

- To trzeba przełamać budując Centralny Port Komunikacyjny i połączenia do niego - wskazał.
Zaznaczył, że to jest projekt "na wiele lat i na kilka kadencji".

Jego zdaniem pomysł budowy CPK jest spóźniony o "co najmniej 5, 7 lat".

Zobacz także: Obejrzyj: CPK, czy potrzebny? Wild: "Konieczny. Trwa wyścig, nie możemy się zatrzymać"

Wiceminister infrastruktury wskazał, że w Polsce decyzja o budowie CPK była "tak na serio" podjęta w 2017 roku.

- Nasz harmonogram zakłada 10 lat, dołożymy wszelkich starań, żeby tak było - podkreślił.

Podkreślił, że "Lotnisko Chopina jest już właściwie na granicy swojej przepustowości, ponad 17, prawie 18 mln pasażerów rocznie". Horała nie uważa, że lotnisko w Modlinie mogłoby być rozwiązaniem problemu przepustowości stołecznego lotniska, bo "żeby z Modlina zrobić coś, co będzie alternatywą dla CPK, to trzeba by po prostu wybudować Centralny Port Komunikacyjny tyle, że akurat w Modlinie, więc to jest kwestia dyskusja ewentualnie nad lokalizacją a nie nad ideą". Dodał, że "Modlin to jest lotnisko na 3-4 mln pasażerów, a potrzebujemy lotnisko na 40-50 mln pasażerów".

Przypomnijmy, że CPK ma powstać 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha; w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln.

W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł niedaleko portu lotniczego i połączenia, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(59)
podroznik
4 lata temu
super sprawa z tym cpk juz nie moge sie doczekac
kaz
4 lata temu
Ja uważam ,że lepszym kandydatem na to stanowisko byłby Marek Suski a CPK powinno być w Radomiu bo byłoby bliżej na południe np : Kielc i Włoszczowy.
Darekkkk
4 lata temu
Na nic te planowania, że CPK obsłuży te kilkadziesiąt milionów ludzi, jeśli po prostu ludzie nie będą chcieli z niego korzystać. Tak jak miało to miejsce z lotniskiem w Radomiu.
Jerry
4 lata temu
Pomysł idiotyczny za gigantyczne nasze pieniądze do tego specjalistę wybrali ze można tylko obstawić na porażkę
agnieszka
4 lata temu
Okęcie jest zapchane, nie ma możliwości przyjęcia większej ilości samolotów, więc musi wybierać dla kogo jest miejsce dla kogo nie. W takiej sytuacji krajowe loty zawsze będą na przegranej pozycji. To kolejny argument za budową nowego lotniska w Baranowie, które przejmie loty międzynarodowe a krajówka zostanie na Okęciu.
...
Następna strona