Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Czym są systemy CRM i jak je wykorzystać?

6
Podziel się:

Utrzymanie klienta często bywa trudniejsze niż jego zdobycie. Dlatego właśnie to tak istotne, by wracając do nas czuł się traktowany wyjątkowo – jak u siebie. Co może pomóc stworzyć takie wrażenie? Dawno temu stosowano odręczne notatki, w nieco mniej odległej przeszłości – odpowiednio skonstruowane arkusze Excel. Teraźniejszość i przyszłość to systemy CRM.

Czym są systemy CRM i jak je wykorzystać?
Czym są systemy CRM i jak je wykorzystać? (materiały partnera)
Artykuł sponsorowany

CRM – co to właściwie takiego?

Skrót CRM pochodzi od słów Customer Relationship Management. Najprościej mówiąc, jest to zarządzanie relacjami z klientami – zarówno aktualnymi, jak też tymi, którzy mogą się dopiero nimi stać. Wprawdzie systemy CRM nie są nowym wynalazkiem, ale ostatnio zyskują coraz bardziej na popularności. Bez wątpienia nie bez znaczenia jest fakt, że konkurencja na rynku rośnie praktycznie w każdej branży.

Co potrafią współczesne systemy CRM?

Dzięki tego typu systemom zarządzania, relacje z klientami stają się w rzeczywistości dążeniem do celu, jakim jest indywidualne podejście do każdego z nich. Systemy takie jak https://crmcube.pl/, umożliwiają zapisywanie ustaleń z klientem, tworzenie notatek zarówno z transakcji dokonanych, jak i planowanych, a nawet luźnych ustaleń, które można wykorzystać w przyszłości. Dzięki posiadaniu takich informacji i operowaniu nimi w kontaktach z klientami, firma nie tylko usprawnia swoją pracę, ale też daje klientom poczucie wyjątkowego, indywidualnego traktowania. Poza efektem psychologicznym istnieje inny równie istotny – nie powtarzając tych samych ustaleń po kilka razy, oszczędzamy cenny czas - zarówno swój, jak i czas naszych klientów.

Praca w kilka osób

Zaletą systemów CRM jest możliwość pracy w kilka osób. W firma, gdzie ważna jest separacja baz danych klientów na wskazanych handlowców, istotne jest by system CRM umożliwiał elastyczne przydzielanie uprawnień oraz konkretnych klientów do konkretnych pracowników. Dzięki temu jeden pracownik nie widzi klientów innego pracownika. Dobry CRM powinien mieć też opcję ustawiania dostępu do modułów, tak by pracownik, który nie powinien korzystać z danej funkcjonalności w ogóle nie mógł do niego wejść.

Na sam koniec

Bez względu na wielkość firmy korzystanie z systemu do zarządzania relacjami z klientami jest ważne głównie z powodów zadowolenia klienta. Klient sprawnie i szybko obsłużony może stać się stałym klientem firmy. Co więcej, zadowolony klient może przyciągnąć swoich znajomych. Inwestowanie w dobre relacje z odbiorcą firmy może stać się dobrą inwestycją jeśli tylko właściwie się to zrobi. Systemy CRM są po to, by to zadanie ułatwić.

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(6)
drgo
2 lata temu
Też używamy w firmie Berberis i widzimy, że to był trafiony kierunek. Coś takiego musi być w firmie, aby całość działała, jak należy. Bez odpowiednich rozwiązań po prostu cudów nie będzie. Kluczowa jest po prostu systematyczność.
sinest
2 lata temu
Berberis powinien wam przynieść mocną zmianę w krótkim czasie. Ten temat znam doskonale od środka, więc kwestia podejścia, zaangażowania. Prostymi krokami można zrobić sporo, ale wszystko wymaga czasu i systematyczności. Docelowo da się zrobić coś dużego.
kataro
2 lata temu
Praca z Berberis dała nam sporą różnicę i diametralną przemianę. W zasadzie to w krótkim czasie udało się wszystko poprawić. Na tym nam zależało i cele zostały zrealizowane. A jak to wyglądało u was?
olgis
2 lata temu
Berberis również mogę potwierdzić. Znakomicie to nam działa, rozwiązanie jest niezawodne, nie sprawia problemów i tak powinno być, ale oczywiście należy zwracać uwagę na wiele kwestii i tego się trzymajcie. Bez odpowiednich funkcji i rozwiązań cudów nie będzie.
kodet
3 lata temu
Pracujcie na Berberis - jest różnica, zdecydowana poprawa na plus i ogólnie lepsza sytuacja. Doskonale wiem, ile udało się dzięki temu osiągnąć. A co będzie dalej? Zarządzanie na takich zasadach jest niezbędne. Bez tego nawet nie liczcie na cuda - po prostu optymalizacja musi się dziać.