Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Drastyczne podwyżki w Niemczech. Świnoujście szykuje się na najazd

79
Podziel się:

W Niemczech szykuje się wzrost opłat za przejazd drogami aż o 84 proc. Operatorzy promów z niecierpliwością oczekują na podwyżki niemieckiego myta. Przewidują, że skłonią one przewoźników do korzystania z drogi ekspresowej S3 oraz terminalu w Świnoujściu.

Drastyczne podwyżki w Niemczech. Świnoujście szykuje się na najazd
Port oraz operatorzy promowi w Szczecinie już przygotowują się na transportowy boom (East News, Gerard/Reporter)

Konrad Gałan, prezes Galan Logistics, wskazuje, że podwyżka maut oznacza dodatkowe 200 euro na trasie Czechy-Rostock. Jest pewny, że to przełoży się na wzmożony ruch do terminalu w Świnoujściu, gdzie promy odpływają już co 4 godziny - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Stopy procentowe. Prof. Marek Belka: RPP w końcu podjęła dobrą decyzję

Port oraz operatorzy promowi w Szczecinie już przygotowują się na boom. Jak informuje dziennik w październiku uruchomiono nowy terminal promowy, który jest w stanie obsługiwać jednostki o długości do 270 m. Przebudowano tory kolejowe na zapleczu stanowisk promowych nr 4 i 5. Powstała również nowa estakada nad stacją kolejową Świnoujście, która połączyła zaplecze z terenem terminalu. Koszt inwestycji wyniósł 185 mln zł.

Promy Unity Line, Polferries i TT Line odpływają ze Świnoujścia do Ystad i Trelleborga. Prom budowany we Włoszech uzupełni flotę Polferries na linii Świnoujście-Ystad na przełomie II i III kwartału 2024 roku. Program Batory, realizowany w polskiej stoczni, przebiega zgodnie z harmonogramem. Statek dla PŻB zostanie oddany jako trzeci w kolejce w 2027 roku - informuje "Rzeczpospolita".

Budowa nowych dróg. To szansa dla Świnoujścia

Jak czytamy w dzienniku, dobrą wiadomością dla Świnoujścia i jego terminalu jest budowa drogi D11 w Czechach, która połączy ten kraj poprzez drogę ekspresową S3 ze Świnoujściem. Minister transportu Czech, Martin Kupka, dotrzymał słowa i pomimo 2-letniego opóźnienia rozpoczął inwestycje.

Wykonawcą jest Budimex, a minister infrastruktury Andrzej Adamczyk jest przekonany, że firma sprawnie poprowadzi tę inwestycję. Zakończenie budowy D11 planowane jest na 2027 rok. GDDKiA buduje odcinek Troszyn-Świnoujście długości 33 km, który będzie gotowy w przyszłym roku. Podobnie jak ostatni odcinek S3 w woj. dolnośląskim Bolków-Kamienna Góra długości 16 km - czytamy w dzienniku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(79)
Leń
6 miesięcy temu
Helmuty zaatakują prędzej miz nem się wydaje.
Miś
6 miesięcy temu
Zaraz będziemy zarabiać PO 600 ojro. Super.
MD1975
6 miesięcy temu
Ludzie piszcie te artykuły z sensem. Najpierw jest mowa o trasie drogowej w Świnoujście - Rostock po czym dalej w tekście czytamy że połączenia ze Świnoujścia promowe są do Ystad i Trelleborga. Jaki to ma związek z przejazdem do Rostocku? Dwa pierwsze miasta są w Szwecji a Rostock w Niemczech.
Qwas
6 miesięcy temu
Czy auta na obcych rejestracjach muszą jeździć po Polsce za friko. My jadąc na Sk, Czechy winiety kupujemy. A te na obcych nie wyglądają jak uciekinierzy,tylko bogaci turyści
...taka prawd...
6 miesięcy temu
...DLACZEGO W POLSCE TAK JAK W NIEMCZECH NIE WPROWADZĄ MYTA NA GPS ...TIR WYJEŻDŻA Z FIRMY I JUŻ PŁACI...A NIE JAK W PL -OMIJANIE BRAMEK I ROZJEŻDŻANIE LOKALNYCH DRÓG,MIAST I MIASTECZEK !
...
Następna strona