Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|
aktualizacja

Gazetki papierowe znikają z Lidla. Sieć już zdecydowała

2
Podziel się:

Lidl wycofuje papierowe gazetki promocyjne ze swoich sklepów - informuje portal wiadomoscihandlowe.pl. Niemiecka sieć coraz bardziej namawia swoich klientów do zakładania oraz korzystania z aplikacji. Los gazetek promocyjnych, nie tylko w Lidlu, wydaje się przesądzony.

Gazetki papierowe znikają z Lidla. Sieć już zdecydowała
Nadchodzi koniec z papierowymi gazetkami w Lildu (Adobe Stock)

Aż 90 proc. Polaków regularnie kupuje żywność w promocjach. Od czasu pandemii liczba ta wzrosła o blisko 30 proc. i pokazuje, że w dobie inflacji chętniej sięgamy po produkty spożywcze w obniżonych cenach. Tymczasem Lidl zapowiada, że powoli rezygnuje z papierowych gazetek promocyjnych, które mają zastąpić promocje w aplikacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Skutki obniżki stóp procentowych. "Dojście do celu w 2025 r. może się nie wydarzyć"

Gazetki papierowe znikają ze sklepów

Wycofywanie papierowych gazetek promocyjnych zaczęła w Niemczech sieć Rewe. Choć jej konkurenci tacy jak: Aldi czy Lidl nadal przy nich pozostają, to wydaje się, że nie potrwa to długo. Wszystko ze względu na koszt druku oraz drogi papier - informują wiadomościhandlowe.pl.

Sieci handlowe, głównie dyskonty, coraz częściej stawiają na aplikacje. To właśnie tam konsumenci mają szukać promocji zamiast papierowych gazetek. "Wiadomości Handlowe" sprawdziły, jak wygląda odchodzenie od papieru na rzecz aplikacji w niemieckiej sieci.

Jak się okazuje, nakłady niektórych wydań papierowych zmniejszyły się nawet o 70 proc. Co więcej, w dużych miastach Lidl przestawił się na zupełnie inny przekaz. W rozmowie z serwisem Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska przyznała, że w 2022 roku rzeczywiście nakład papierowej gazetki został zmniejszony.

Z danych Lidla wynika, że w 2022 roku nakład poniedziałkowej gazetki został zmniejszony o 60 proc., natomiast nakład na czwartek zmalał o ponad 70 procent.

Obecnie drukowaną gazetkę z ofertą produktów wydajemy tylko w małych i średnich miastach. Gazetka z ofertą produktów przemysłowych nadal jest dostępna we wszystkich sklepach - mówi Robaszkiewicz w rozmowie z serwisem.

Jak dodaje przedstawicielka Lidla, zmiana ta wynika z chęci dbania o środowisko, gdyż mniejsze zapotrzebowanie na papierowe gazetki oznacza mniejszą emisją CO2. Co więcej, ma to też pomóc w ochronie zasobów leśnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
WP Finanse
KOMENTARZE
(2)
Volej
9 miesięcy temu
Sądząc po tym że niewiele osób już bierze gazetki to dobra decyzja. Jest aplikacja na telefon i wystarczy. No są co prawda osoby które oglądają gazetki tak np. Blaszak kupował czołgi i atmatohaubice w Korei - z prospektu. Tylko że w gazetkach są promocje a on brał. po zawyżonych cenach. Ale ci z partii rządzącej nie liczą się z kasą. Naiwni Polacy zapłacą.
inflacja
9 miesięcy temu
Lepsze niskie ceny, niż kolorowe gazetki? Ceny rosną, zarobki spadają, inflacja się cieszy, że podatki będą większe.