Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Największa inwestycja drogowa w historii Białegostoku oddana. Kierowcy już korzystają

5
Podziel się:

28 sierpnia 2019 r. Budimex wspólnie z inwestorem - Urzędem Miejskim w Białegostoku - oficjalnie otworzyli Trasę Niepodległości – zachodnią obwodnicę centrum stolicy Podlasia. To największa inwestycja drogowa w historii miasta.

Trasa Niepodległości – zachodnia obwodnica centrum stolicy Podlasia
Trasa Niepodległości – zachodnia obwodnica centrum stolicy Podlasia (Budimex)

Budimex rozpoczął prace pod koniec 2016 r. Przez ten czas realizował zadania na głównych arteriach oraz przy przebudowie infrastruktury technicznej. W sumie Budimex wybudował przy tej inwestycji 7,3 km trasy głównej. Firma działała także na drogach krzyżujących się z oboma alejami. W sumie było ich aż 8 – informuje serwis WNP.

Kierowcy mogą już jechać przez przebudowane aleje Niepodległości i Paderewskiego, które są teraz dwujezdniowymi ulicami przebiegającymi w wykopie, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, dwupasmowymi ścieżkami rowerowymi i nowymi chodnikami.
Radości z powodu ukończenia trasy nie kryje prezydent Tadeusz Truskolaski.

– Otwarcie trasy Niepodległości przypada w stulecie odzyskania niepodległości. Ktoś mógłby powiedzieć: No jak to? Przecież to było 11 listopada 1918 roku? Ale Białystok odzyskał niepodległość w 1919 roku. Jest to więc trasa Niepodległości na stulecie odzyskania niepodległości – powiedział.

Zobacz także: Obejrzyj: Polacy proszą o fotoradary. "Mamy w tej sprawie rozdwojenie jaźni"

Dodał, że trasa jest niezwykle ważna. Kończy, wieńczy pierścień obwodnic miejskich, takich wewnętrznych, ale przebiegających blisko granic Białegostoku.

- O skali inwestycji, jaką wykonał Budimex SA dla Białegostoku mówią liczby dotyczące ilościowego zakresu prac. W obu etapach budowy Trasy Niepodległości wykonawca wykopał 975 tys. m3 ziemi oraz zużył 197 tys. m3 gruntu do stworzenia niezbędnych nasypów. Przy robotach, do samej podbudowy użyto 285 tys. m2 kruszywa łamanego i 193 tys. m2 betonu asfaltowego - powiedział Artur Popko, Dyrektor Budownictwa i Wiceprezes Budimex S.A.

Do zbrojeń wykorzystano 5 mln 202 tys. kg materiału.

– Roboty branżowe z kolei przedstawiają się w kilometrach. Przy Trasie Niepodległości stworzyliśmy lub przebudowaliśmy 11,2 km sieci wodociągowej, ponad 36 km kanalizacji deszczowej, prawie 44 km sieci kablowej oświetlenia oraz 19,1 km sieci energetycznej – dodał Popko.

Trasa Niepodległości zapewnia szybki objazd Białegostoku od zachodniej strony, łączy południową część miasta i obszaru funkcjonalnego z siecią dróg krajowych. Wraz ze zrealizowaną wcześniej Trasą Generalską i ul. K. Ciołkowskiego tworzy 28 km dróg, które umożliwią sprawne poruszanie się bez konieczności wjeżdżania do centrum.

To ostatni element zarówno obwodnicy śródmiejskiej okalającej centrum, jak i dróg wyprowadzających ruch drogowy w kierunku Warszawy, Lublina i Bobrownik.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
bacA
5 lata temu
Jak byma Toły nie straciły niepodległości to nie trzeba by jej odzyskiwać. Świętowanie odzyskania niepodległości to porażka!!!! Mom racje?
Turysta
5 lata temu
Do xyz. Tak jest prawie wszędzie. Mam podejrzenie ,że chodzi im o to by się tam nie kręcić, ale pieniążki z turystów by brali!
Tom z Gda.
5 lata temu
Chłopie ja z Carrefourra nie mogłem wyjechać.
xyz
5 lata temu
Żeby jeszcze oznakowanie tras było lepsze to rzeczywiście można być w pełni zadowolonym. Byłem dwa razy w Białymstoku i za każdym razem błądziłem z powodu beznadziejnego oznakowania dróg, brak drogowskazów prowadzących poza Białystok. Nawet GPS nie dawał rady przy objazdach.
Waldek
5 lata temu
Mapka?