To o dziewięć procent więcej niż przed rokiem. Według ankiety, którą przeprowadzono na zlecenie Zrzeszenia Niemieckiego Handlu Wysyłkowego (BVH) wśród 24 tys. konsumentów 10,9 mld euro z tej rekordowej sumy, przypadnie na takie towary jak: odzież oraz sprzęt AGD i RTV.
5,9 mld euro wydanych zostanie na usługi. Największy obrót przynoszą: rezerwacja biletów lotniczych i kolejowych oraz zakupy muzyki i rezerwacja biletów do kina i teatru.
Internet - wygoda dla wszystkich
"Internet jest w dalszego ciągu siłą napędową branży handlu wysyłkowego", podkreśla Thomas Steinmark, szef BVH.
Pozytywy zakupów w internecie to: oszczędność czasu, wygoda i przyjemność. Doceniają to zarówno ludzie młodzi, jak i starsi.
Handel internetowy stał się popularny wśród wszystkich grup wiekowych. Siedmiu z dziesięciu konsumentów robiących zakupy w internacie ma lat 30 lub mniej, w grupie wiekowej od lat 60-ciu zakupy w internecie robi prawie co szósty Niemiec.
Po stronie sprzedających pierwsze miejsce zajmują domy wysyłkowe sprzedające swoje towary i usługi zarówno przez internet jak i za pośrednictwem katalogów.