Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Niemieccy giganci z problemami. Nawet bogaci klienci trzymają się za kieszeń

22
Podziel się:

Spowalniająca gospodarka światowa zaczęła doganiać spółki takie jak Volkswagen oraz Mercedes-Benz Group - informuje Bloomberg. Firmy nie są zadowoleni ze swoich marż, które są niskie m.in. ze względu na inflację. Aby przetrwać trudny czas, decydują się na nowe rozwiązania.

Niemieccy giganci z problemami. Nawet bogaci klienci trzymają się za kieszeń
Kanclerz Olaf Scholz ma problem. Chwieją się jedne z filarów niemieckiej gospodarki (PAP, OLIVIER MATTHYS)

Mercedes przekazał 26 października, że marże - różnica między ceną sprzedaży a kosztem produkcji - w trzecim kwartale roku były niższe niż rok temu w analogicznym okresie. Głównym powodem, jaki wskazano, jest wysoka inflacja. Akcje spółki spadły w tym roku o 5,8 proc. - informuje "Puls Biznesu".

Niemiecki gigant przekazał, że nie dość, iż koszty wzrosły, to średnie ceny samochodów marki Mercedes spadły z 75,4 tys. euro do 74,6 tys. euro. Firma wskazuje, że nawet bogaci klienci, którzy kupowali luksusowe auta, stają się coraz bardziej powściągliwi, co potwierdza też Porsche.

"Producent sportowego modelu 911 powiedział w tym tygodniu, że spodziewa się nadchodzącego roku pełnego wyzwań ze względu na rosnące napięcia geopolityczne i spowolnienie w Chinach" - podaje agencja.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Głośne "nie" dla atomu. Powód? Bo za drogi. "Myśliwce też kosztują, ale dają bezpieczeństwo"

Pomysły Mercedesa i Volkswagena na trudne czasy

Mercedes-Benz Group zapowiedział, że większość zasobów będzie teraz inwestował w najwyższej klasy samochody. Chodzi m.in. o limuzyny Maybach, auta wyczynowe AMG i SUV-a G-Wagon.

Spowolnienie gospodarcze odczuwa też Volkswagen, chociaż zysk w trzecim kwartale podwoił do 4,35 mld euro, jak podaje serwis wnp.pl. Marża wyniosła jednak 3,4 proc., a długoterminowe plany wskazują, że do 2026 r. osiągnie poziom 6,5 proc.

Tymczasem również Volkswagen mierzy się ze wzrostem kosztów produkcji. Firma planuje jednak w ciągu kilku tygodni wprowadzić szeroką kampanię oszczędnościową.

"Spółka prowadzi prace nad efektywnością nie tylko w przypadku marki Volkswagen, ale także w zakresie całego asortymentu marek masowych, takich jak Skoda i Seat" - pisze "PB".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(22)
tomek
6 miesięcy temu
Niemcy są jacyś nienormalni. Zeszli z jakością i zdziwieni, że sprzedaż nie dopisuje. Drogie Mercedesy z trzeszczącym wnętrzem, żenująca jakość obsługi klienta (zobaczcie mercedes za milion złotych na yt), zawieszające się VW, niska jakość podzespołów. Ogromne koszty w ASO (Skoda - sama wymiana oleju to 1000zł - tak mi powiedziano w serwisie na ul. Unii Lubelskiej w Poznaniu). Padające automaty DSG. Wady w silnikach wymagające pilnej poprawy. No ludzie.
Zmowa
6 miesięcy temu
Ceny samochodów w 2015 i 2024?
pitek
6 miesięcy temu
A ja mam Jagura XJ8 4.2l LWB. 19 lat , stan idealny, przebieg 81tys. Żadnej awarii do tej pory. Samochód jak nowy. Myślę, że pojeżdżę kolejne 19 lat.
Frsed
6 miesięcy temu
Putin wlasnie zmarł!!!!!!!!!!!!!!!!! Huraaaaaaa
stefan w-wa
6 miesięcy temu
elektryki to wielki niewypał , jedyne elektryki co się sprawdzają to trolejbusy i posiągi elektryczne / Osobówki ,autobusy miejskie palą sie jak pochodnie. Juz w niektórych miastach zakaz parkowania dla elektryków w garażach podziemnych.8-lat średni aku a co z nim dalej !!!!!co z surowcami wydobywanymi przez dzieci np w Keni, ????
...
Następna strona