Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
Materiał partnera Eurocash

Odpowiedzialny i zrównoważony sklep lokalny. Jak go prowadzić?

Podziel się:

Wraz ze zmianami pokoleniowymi nadeszły także nowe trendy w zachowaniach i oczekiwaniach konsumentów. Obecnie coraz bardziej liczy się dla nich to, czy firma, z której usług korzystają lub której produkty kupują, prowadzi biznes w sposób zrównoważony. Grupa Eurocash wyszła naprzeciw tym oczekiwaniom i przygotowała e-poradnik dla przedsiębiorców, w którym pokazuje, jak prowadzić odpowiedzialny sklep.

Odpowiedzialny i zrównoważony sklep lokalny. Jak go prowadzić?
(materiały partnera)

Klienci oczekują dziś od przedsiębiorców prowadzenia odpowiedzialnego biznesu, czyli takiego, który dba o środowisko, pracowników oraz o zdrowie samych konsumentów. Aż 43 proc. Polaków przestało kupować niektóre towary właśnie dlatego, że mają one negatywny wpływ na środowisko. Poradnik w formie e-podręcznika "W Twoim odpowiedzialnym sklepie", przygotowany przez Grupę Eurocash, w przystępny sposób wyjaśnia przedsiębiorcom, co powinni zrobić, żeby dostosować się do nowej rzeczywistości i jak prowadzić swój biznes w sposób zrównoważony.

Polacy poprzez swoje wybory zakupowe coraz częściej podkreślają, że zrównoważony rozwój ma dla nich duże znaczenie. Pokazują to, kupując produkty i usługi, które są wytwarzane odpowiedzialnie i które są sprzedawane przez odpowiedzialne społecznie podmioty. W Grupie Eurocash widzimy ten kierunek zmian, popieramy go i chcemy jak najlepiej na niego odpowiadać – mówi Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Grupa Eurocash wspiera lokalnych przedsiębiorców w budowaniu solidnych biznesów, a także dostarcza im narzędzi i wiedzy, by rozwijali oni swoje przedsiębiorstwa w sposób odpowiedzialny. Przykładem działań jest kolejna już publikacja w postaci praktycznego e-poradnika "W Twoim odpowiedzialnym sklepie", który dotyka zarówno obszarów środowiskowych, jak i społecznych. Przedsiębiorcy znajdą w nim cenne informacje dotyczące aktualnych trendów konsumenckich w branży spożywczej i kosmetycznej, zagadnienia prawne, a także rozdziały związane z byciem odpowiedzialnym pracodawcą, angażowaniem się w akcje charytatywne i zapobieganiem marnowaniu żywności. Należy pamiętać, że lokalny sklep to miejsce, gdzie sąsiedzi spotykają się i wymieniają doświadczeniami, zatem warto wykorzystać tę przestrzeń do edukowania konsumentów w zakresie odpowiedzialnych zakupów oraz zachęcenia ich do współdziałania.

Rozwijając przedsiębiorstwo, warto pamiętać, że to ludzie są podstawą każdej organizacji, projektu czy społeczności. Jednoczą się w określonym celu, angażują swoje zasoby, kontakty oraz czas. Każdy daje coś od siebie, a to "coś" pomnożone przez grupę osób nabiera mocy sprawczej. Dlatego warto, by każdy lokalny przedsiębiorca widział, jak ogromny potencjał czynienia dobra drzemie w jego placówce, będącej zazwyczaj sercem okolicznej społeczności – tłumaczy Grzegorz Ludwin, prezes Fundacji PRO NGO, partnera społecznego e-podręcznika.

Publikacja powstała we współpracy z ekspertami w zakresie zrównoważonego rozwoju, prawnikami i praktykami biznesu. W poradniku Grupa Eurocash dzieli się także CSR-owym doświadczeniem sieci handlowych skupionych wokół niej. Czytelnicy znajdą w nim inspiracje od sieci i jednostek biznesowych, takich jak: Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Gama, Lewiatan, Euro Sklep, Frisco.pl, abc na kołach, Ambra, Kontigo oraz Duży Ben. Patronem edukacyjnym e-podręcznika jest Akademia Umiejętności Eurocash, która wspiera go również cyklem webinarów dla przedsiębiorców współpracujących z Grupą. Partnerem merytorycznym publikacji została firma doradczo-badawcza Kantar Polska, a społecznym – Fundacja PRO NGO.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Materiał partnera Eurocash

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.