Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

PIT: Turyści nie mogą być zakładnikami w rozliczeniach hoteli z Neckermannem

12
Podziel się:

Dzięki gwarancjom ubezpieczeniowym klienci Neckermanna wracają planowo do Polski - informuje Polska Izba Turystyki w wydanym oświadczeniu. Część hotelarzy niestety żąda od turystów dodatkowych pieniędzy – pod groźbą wyrzucenia z hotelu.

Neckermann Polska złożyło oświadczenie o niewypłacalności
Neckermann Polska złożyło oświadczenie o niewypłacalności (Shutterstock.com)

- Skoro - jak twierdzi Neckermann - wszystkie hotele miały zawarte z biurem kontrakty, na mocy których płatności miały być regulowane na 60 dni po powrocie klienta do kraju, zatem próby wymuszenia tych płatności od turystów były nielegalne także w świetle istniejących umów – wskazała Polska Izba Turystyki w oświadczeniu.

Izba zwróciła uwagę, że "z niepokojem obserwuje działania zagranicznych hotelarzy wobec klientów biura podróży Neckermann Polska pozostających poza granicami kraju w chwili ogłoszenia przez biuro niewypłacalności".

Żądanie pieniędzy od turystów, którzy w związku z ogłoszeniem niewypłacalności przez biuro znaleźli się w bardzo trudnej sytuacji, Izba określiła jako "traktowanie klientów jako zakładników w rozliczeniach między kontrahentami".

Zobacz także: Obejrzyj: Prezes Neckermann Polska pisał: "chce mi się płakać". "Nie dziwię mu się"

Izba zapewniła, że będzie monitorować tego rodzaju przypadki. Wyraziła też nadzieję, że upadek biura Thomas Cook i pozostające z nim związku problemy Neckermanna staną się przyczynkiem do podjęcia dyskusji na forum europejskim i przyjęcia przepisów, które zapobiegną podobnym sytuacjom w przyszłości.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(12)
Ja
5 lata temu
A niech zamykają hotele molochy to może biedniejsze części zachłannych wysp na tym skorzystają. Niższa cena a też można dobrze wypocząć.
Ja
5 lata temu
Zacznijmy bojkotowac hotele, jest tyle pięknych miejsc prowadzonych przez małych hotelarzy oddanych całym sercem turystom. Prowadzą je całymi rodzinami np. TAORMINA. HOTEL to nie tylko basen i restauracja.
Podróżnik
5 lata temu
Haha!! Już widzę hotelarzy w Tunezji, Egipcie albo Turcji jak się przejmują komunikatem Polskiej Izby Turystyki....
Bin Saudi
5 lata temu
Izba swoje a Arab wie swoje. Podskakujcie w Tunezji, Egipcie i Maroku. Arab zna angielski tylko jak bierze hajs. Jak są kłopoty kłóć się z nim i z policją po ichniemu
Paweł
5 lata temu
Witam Lista hoteli które w ten sposób postąpiły z turystami powinna zostać podana do wiadomości publicznej wszelkimi możliwymi środkami masowego przekazu. Ludzie powinni wiedzieć że bardzo ryzykując udając się na wypoczynek do takiego hotelu/osrodka