Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Polski gigant modowy z historycznymi wynikami. Padł rekord

31
Podziel się:

Grupa VRG, do której należą marki takie jak Vistula, Bytom, Wólczanka i W. Kruk, zanotowała w 2022 r. najlepsze w historii spółki wyniki finansowe. Ten rok może być jeszcze lepszy.

Polski gigant modowy z historycznymi wynikami. Padł rekord
Do Drupy VRG należą marki takie jak Vistula, Bytom, Wólczanka i W. Kruk (Adobe Stock, Alberto Grosescu)

Skonsolidowane przychody Grupy VRG ze sprzedaży w 2022 roku wyniosły 1,27 mld zł i były 19 proc. wyższe niż w roku 2021. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 93,0 mln zł, wobec 66,3 mln zł zysku w roku 2021. To najlepsze wyniki finansowe spółki w historii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sklepy vintage przeżywają oblężenie. Odwiedziliśmy jeden z nich

"Wyniki finansowe grupy były efektem m.in. wzrostu przychodów ze sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku, wynikającego z kontynuacji pozytywnych trendów w sprzedaży oraz braku występowania ograniczeń w handlu związanych z pandemią. Ponadto grupa poprawiła marżę brutto na sprzedaży poprzez ograniczenie akcji promocyjnych (w szczególności w I i II kwartale 2022 roku) oraz wzrost udziału kanałów offline cechujących się wyższą marżowością" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w marcu 39,1 mln zł, o 9,8 proc. więcej rdr.

Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w marcu 50 mln zł i były wyższe rdr o 12,7 proc.

Ponad pół tysiąca salonów w oparciu o umowy franczyzowe

Grupa zakończyła ubiegły rok liczbą 534 salonów franczyzowych marek Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler i W.Kruk. Spośród funkcjonujących salonów grupa jest właścicielem tylko jednej lokalizacji. Z pozostałych lokalizacji Grupa korzysta na podstawie umów najmu zawieranych na okres 5 lat.

Niewielka część umów zawarta jest na czas nieokreślony. Większość z lokali znajduje się w nowoczesnych wielkopowierzchniowych centrach handlowych.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2022 r. wyniosły 1,27 mld zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(31)
taa
rok temu
spodnie garniturowe Bytom, rozeszły się na szwie przy kieszeni. ( materiał wełna 100%). Reklamacja nie została uznana...Taka to jakość....
Rupert
rok temu
Dżesiki, Grażynki Janusz i Marianki kupują. Jak widzę odstrzelonego gościa, to musi ze wsi. Trzeba się pokazać.
pam
rok temu
Tylko czy franczyzobiorcy też zarabiają tak dobrze jak firma? Jakoś nie widzę ruchu w sklepach odzieżowych.
fmu,bsv
rok temu
Ponoc pandemia wszystkich wykonczyla.... tak wykonczyla nas biednych zarabiajacych od 2500 do 4000....
J23
rok temu
Nawet tego w Polsce nie szyją.Taki to polski produkt.
...
Następna strona