Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Strata PKP Cargo. Zarząd może wysłać na postojowe 30 procent pracowników

39
Podziel się:

30 proc. załogi PKP Cargo może trafić na tzw. postojowe - wynika z listu zarządu do związkowców. Spółka przekazała, że jest to związane z m.in. wystąpieniem okresowych trudności finansowych - podaje wnp.pl. PKP Cargo poinformowała, że ma to na celu zapewnienia stabilności finansowej spółki.

Strata PKP Cargo. Zarząd może wysłać na postojowe 30 procent pracowników
PKP Cargo może wysłać na postojowe nawet 30 proc. pracowników (East News, Lukasz Gdak)

Zgodnie z informacjami zawartymi w komunikacie, zarząd PKP Cargo zdecydował się na podjęcie działań mających na celu ograniczenie kosztów w związku z okresowymi problemami finansowymi, a także czasowego ograniczenia zadań związanych z obsługą wolumenu transportowego - informuje wnp.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Fala zwolnień w Polsce. Dominują te branże. "Pęka bańka"

Jak możemy przeczytać, spółka w związku z tym przekazała do konsultacji organizacjom związkowym informację o zamiarze wdrożenia od 1 czerwca 2024 r. działań mających na celu ograniczenie kosztów, w postaci uruchomienia programu kierowania pracowników na tzw. nieświadczenie pracy. Tzw. postojowe ma objąć nawet do 30 proc. załogi.

Zakładamy, że skierowaniem na tzw. nieświadczenie pracy może zostać objętych nawet do 30 proc. ogółu pracowników spółki, przy czym okres nieświadczenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie może być krótszy niż miesiąc i dłuższy niż dwanaście miesięcy. Dziś rozpoczęto analizy w tym zakresie na poziomie poszczególnych jednostek organizacyjnych spółki - wyjaśnił p.o. prezesa zarządu PKP Cargo Marcin Wojewódka, cytowany przez wnp.pl.

Wojewódka podkreślił, że jednym z powodów podjęcia tych działań jest znaczący spadek przewozów kolejowych i utrzymująca się negatywna tendencja w tym zakresie w porównaniu do 2023 roku. To z kolei prowadzi do spadku wpływów, co jest równoznaczne z wystąpieniem okresowych trudności finansowych - wskazał

W liście do związkowców możemy przeczytać, że każdy pracownik, który zostanie wysłany na tzw. postojowe, ma prawo do zagwarantowanych w ustawie:

  • świadczenia socjalnego w wysokości 60 proc. miesięcznego ekwiwalentu pieniężnego, obliczanego jak wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy,
  • wykonania czynności niezbędnych dla zachowania uprawnień zawodowych pracownika,
  • korzystania ze świadczeń w ramach zakładowego funduszy świadczeń socjalnych.

Wyniki PKP Cargo za pierwszy kwartał 2024 roku

Grupa PKP Cargo szacuje, że odnotowała w I kw. 2024 r. 122,4 mln zł zysku EBITDA i 96,8 mln zł straty EBIT - podała spółka w komunikacie. Przychody z tytułu umów z klientami - zgodnie z szacunkami - wyniosły 1.180,7 mln zł, a strata netto 118,1 mln zł. Ostateczne dane o osiągniętych wynikach spółka przedstawi w skonsolidowanym raporcie za I kw., który zostanie opublikowany 27 maja 2024 r.

Mając na uwadze wystąpienie okresowych trudności finansowych oraz ograniczenie zadań w spółce, zarząd podejmuje wszelkie możliwe działania w celu podniesienia efektywności biznesowej, a także usprawnienia procesów i optymalizacji kosztowej - czytamy w raporcie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(39)
Proponuje poc...
2 tyg. temu
Sytuacja związana z tym,że Morawiecki i jego rząd błaznów kazał PKP zrywać wszystkie kontrakty i wozić węgiel,którego nie było, w zamian za pieniądze których nigdy nie wypłacili. Ale banda pożytecznych idiotów bez żadnej wiedzy, będzie w komentarzach mówić o Tusku.
Doradca perso...
2 tyg. temu
Olbrzymią czesc przewozu pkp cargo to węglarki. Koniec z weglem to koniec pkp. Kolejny efekt zielonego ładu. A niemiec płacze ze szczescia!
Wiesiek
2 tyg. temu
8 lat rzadzenia pisiorow przynosi kolejne efekty. Nawet kolej jest nierentowna...
życzliwy
2 tyg. temu
jak sobie kierownictwo z prezesami przyznali wysokie wynagrodzenia za nic nie robienie to są straty, bo aby zyskac klienta to powinni lobbowac przewóz towarów cargo koleja a nie transportem samochodowym .
nero
2 tyg. temu
Niemcy Nas Obsłużą !!!. Tusk już o To Zadba a Polacy Marsz Do Szparagów !!!.Nic tak nie cieszy jak naiwność Baranich Łbów co zagłosowali na Tuska teraz dostają Zapłatę w Postaci Zwolnienie z pracy i bilet na zbiór szparagów !!!.
...
Następna strona