Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany przez HRlink

Sztuczna inteligencja w rekrutacji

Podziel się:

AI, czyli sztuczna inteligencja, coraz częściej staje się niezbędnym narzędziem w różnych branżach, w tym także w rekrutacji. Jej wykorzystanie w procesach rekrutacyjnych przyniosło znaczącą zmianę w sposobie, w jaki firmy zatrudniają i zarządzają swoimi pracownikami

Sztuczna inteligencja w rekrutacji
(materiały partnera)

AI wprowadziła wiele zmian w rekrutacji, w tym m.in.: zwiększoną efektywność, szybsze przeprowadzanie procesu czy oszczędności finansowych. Jednak czy AI jest pomocna w znajdowaniu odpowiednich pracowników?

Selekcja kandydatów i nie tylko

AI ma zdolność do automatyzowania i uproszczenia procesu rekrutacji, co oszczędza czas i wysiłek dla rekruterów i Hiring Managerów. Może pomóc w selekcji CV dzięki algorytmom, które analizują dokumenty i wybierają najlepiej dopasowanych kandydatów. Technologia może szybciej przejrzeć wiele aplikacji i dostarczyć skróconą listę osób, które spełniają wymagania rekrutacyjne, co umożliwia rekruterom skupienie się na najlepszych kandydatach.

Chatboty również mogą być pomocne w rekrutacji. Zintegrowanie ich ze stroną organizacji lub profilami w Social Media pozwala na udzielanie kandydatom informacji na temat np. ofert pracy czy procesu rekrutacyjnego (w tym jego poszczególnych etapów). AI może wesprzeć rekruterów i zaoszczędzić ich czas dzięki zautomatyzowaniu początkowych etapów rekrutacji.

W przyszłości AI może pomóc rekruterom w tworzeniu bardziej dokładnych i szczegółowych ogłoszeń, które zapewnią kandydatom pełen obraz tego, czym zajmuje się osoba na oferowanym stanowisku. Wyzwaniem będzie odpowiednie dopracowanie takiej funkcji, aby oferta nie była długa jak wypracowanie – mówi Karolina Antczak, ekspert marki pracodawcy w HRlink.

Potencjał dla lepszego Candidate Experience

Wykorzystując systemy ATS, takie jak np. HRlink, rekruterzy mogą zarządzać prowadzonymi rekrutacjami i procesami na poszczególnych kandydatach. Do każdej aplikującej osoby trzeba podejść indywidualnie i poznać ją, aby podjąć odpowiednią decyzję w sprawie zatrudnienia. Przy odpowiednim wykorzystaniu technologii można stworzyć jeszcze bardziej angażujący i skuteczny proces rekrutacyjny.

Chatboty mogą udzielać kandydatom informacji zwrotnej na temat statusu ich aplikacji (co może stanowić uzupełnienie dla funkcji automatycznych wiadomości w ATS), umawiać spotkania kwalifikacyjne (za pomocą udostępniania kalendarza, w którym można samemu wybrać wolny i odpowiadający kandydatowi termin), a nawet udzielać wskazówek, jak dobrze przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej.

Kontrola jest konieczna

Jednym z obszarów, w których AI może być szczególnie pomocna w rekrutacji, jest anonimizacja dokumentów. AI może dzięki temu zmniejszyć prawdopodobieństwo eliminacji kandydata na etapie analizy CV ze względu na uprzedzenia lub stereotypy. Usuwanie danych osobowych, takich jak imię, płeć i wiek może znacząco wpłynąć na jakość procesu rekrutacyjnego.

Pomimo widocznych korzyści płynących z zastosowania AI w rekrutacji, można mieć jednak obawy co do wykorzystania takich narzędzi. Sztuczna inteligencja może doprowadzić do dyskryminacji niektórych grup ludzi. Może to wynikać z bazy danych, na których został opracowany algorytm. Dlatego tak ważna jest różnorodność danych, które są wykorzystywane do działania narzędzi wspomagających rekrutera. Najważniejsze jest to, aby człowiek kontrolował rekrutację, co pozwoli szybko zauważyć tendencyjność AI, wyciągnąć wnioski i podjąć decyzje co do dalszych działań.

Artykuł sponsorowany przez HRlink

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera