Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Korytarz kolejowy Bałtyk - Adriatyk uruchomiony. Kolejny krok do stworzenia europejskiej sieci

0
Podziel się:

Jest to jeden z dziewięciu kolejowych korytarzy towarowych stworzonych przez UE, by promować międzynarodowy, kolejowy transport towarowy.

Korytarz kolejowy Bałtyk - Adriatyk uruchomiony. Kolejny krok do stworzenia europejskiej sieci
(PKP Cargo)

We wtorek Kolejowy Korytarz Towarowy Bałtyk-Adriatyk połączył centra przemysłowe Europy Środkowej z głównymi europejskimi portami Bałtyku i Adriatyku - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

We wtorek ministerstwa ds. transportu i zarządcy infrastruktury z Polski, Czech, Słowacji, Austrii, Słowenii i Włoch uruchomili Kolejowy Korytarz Towarowy Bałtyk-Adriatyk (Rail Freight Corridor No. 5 - RFC5). Jest to jeden z dziewięciu kolejowych korytarzy towarowych stworzonych przez UE, by promować międzynarodowy, kolejowy transport towarowy.

Jak podkreśliło MIR, unijne kolejowe korytarze towarowe są "integralną częścią europejskiej polityki transportowej". Celem istnienia takich korytarzy - jak zaznaczył resort - jest: "zapewnienie wydajnych, konkurencyjnych i ekonomicznych usług transportu towarowego przy uwzględnieniu wpływu sektora transportowego na środowisko naturalne i zmiany klimatu, obniżania zużycia energii przez sektor transportowy oraz zmniejszanie ruchu na sieci drogowej".

Kolejowy Korytarz Towarowy Bałtyk-Adriatyk "biegnie na osi północ-południe, łącząc ze sobą oraz z głównymi portami Bałtyku i Adriatyku główne centra przemysłowe w Polsce, Czechach, Słowacji, Austrii, Słowenii i Włoszech" - wyjaśniło MIR.

Resort infrastruktury i rozwoju poinformował też, że przewozy zamawiane w ramach struktur korytarza zaczną być realizowane w grudniu 2015 r. "Zaczynając od uruchomienia pierwszego pociągu, w celu zapewnienia najwyższej jakości usług, działanie korytarza będzie monitorowane poprzez ciągły nadzór ruchu pociągów, analizę ankiet przeprowadzanych wśród klientów oraz okresowe ewaluacje strategiczne. Tym sposobem, RFC5 wraz z pozostałymi ośmioma kolejowymi korytarzami towarowymi, będzie stanowił podstawę dla prawdziwie europejskiej, konkurencyjnej sieci kolejowej" - zaznaczył resort.

Zobacz też: * *Inwestycje na kolei. Wiceprezes PKP PLK dla money.pl: Dużo się nauczyliśmy

wiadomości
gospodarka
unia
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)