Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

25 lat zmian - na kolei już europejski poziom?

0
Podziel się:

Przez 25 lat nic się na kolei nie zmieniło? PKP Intercity polemizuje z Money.pl przekonując, że to czas, w których mogli rozpocząć pracę nad dostarczeniem pasażerom oferty na europejskim poziomie.

25 lat zmian - na kolei już europejski poziom?
(eisenbahner/CC BY 2.0/Flickr)

Spółka PKP Intercity poczuła wywołana się do tablicy publikacją Money.pl z okazji rocznicy 25 lat wolnej Polski, w której opisaliśmy, co od czasu zmiany ustroju nie uległo zmianie. Wśród m.in. Pałacu Kultury i Nauki, Poczty Polskiej oraz płynu Ludwik znalazła się również kolej.

Tak PKP Intercity odnosi się do naszej publikacji:

Tak, ważne, żeby konduktorzy byli uprzejmi, pociągi lepsze, a za bilet można zapłacić kartą. Kolej i pasażerowie z niej korzystający, to jednak coś więcej.

W Polsce jest kilka spółek kolejowych - jedne zajmują się infrastrukturą po której jeżdżą pociągi, a inne świadczą usługi pasażerskie. Co ważne, nie wszyscy przewoźnicy to powiązani są z Grupą PKP. Jedną ze zmian jakie pojawiły się w naszej branży są przewoźnicy samorządowi m. in. Koleje Mazowieckie, Przewozy Regionalne czy Koleje Śląskie. W Grupie PKP nadal pozostajemy my, PKP Intercity oraz trójmiejska SKM. PKP Intercity świadczy usługi na trasach międzymiastowych (dalekobieżnych) oraz międzynarodowych. Naszym pasażerom oferujemy pociągi Twoich Linii Kolejowych (TLK) oraz Express InterCity (EIC). W grudniu dołączą pociągi EIC Premium, czyli Pendolino.

PKP Intercity jest spółką, która przechodzi obecnie bardzo dużą zmianę - przede wszystkim na płaszczyźnie oferowanych usług. Po raz pierwszy w naszej historii dysponujemy możliwościami gruntownej zmiany jakości naszych usług. M.in. dzięki środkom unijnym nasz program odnowy zasobów taborowych, to prawie 6 mld zł. Dzięki podjętym działaniom, już w przyszłym roku 70% pociągów i wagonów będzie nowa lub zmodernizowana. Pierwsze efekty nasi pasażerowi mogą zaobserwować już dziś. Na jednej z najdłuższych tras kolejowych w kraju - z Przemyśla do Szczecina (przez Kraków, Katowice, Wrocław i Poznań) - czy z Wrocławia do Trójmiasta jeżdżą nowoczesne wagony.

Poza realizacją projektów taborowych, wprowadzamy zmiany w naszej ofercie handlowej. Od 2013 roku w pociągach PKP Intercity, czyli zarówno w TLK jak i w EIC, funkcjonuje pełna rezerwacja miejsc. Kupując bilet pasażer ma przydzielone miejsce. Jeśli już nie ma dostępnych miejsc, klient informowany jest o tym zanim wsiądzie do pociągu. Tym samym może zaplanować podróż dysponując zestawem informacji. Kolejnym krokiem jaki zrobiliśmy w kierunku zapewnienia naszym klientom komfortu podróży jest premiowanie osób kupujących bilet z wyprzedzeniem. Pasażer zyskuje atrakcyjną cenę, a przewoźnik precyzyjną informację o frekwencji w pociągu, czyli ma możliwość dostosowania długości składu do zainteresowania.

Dziś nasz pasażer poza tradycyjnymi kasami, bilet może kupić przez Internet. tej wersji biletu nie trzeba też drukować - wystarczy jego elektroniczna wersja zapisana na ekranie tabletu, laptopu czy smartfona.

Na wakacje wystartuje oferta bezprzewodowego Internetu. Wraz z T-Mobile wprowadzimy możliwość korzystania z sieci oraz zasobów pokładowej rozrywki przez pasażerów korzystających z naszych usług na najważniejszych trasach krajowych.
Działania jakie podejmujemy są też skorelowane z inwestycjami podejmowanymi przez zarządcę infrastruktury. Dzięki nim na najważniejszych trasach możemy i będziemy mogli jeździć szybciej. Na wielu trasach będzie to prędkość 160 km/h, ale już od grudnia br. na blisko 100 km łączących Warszawę z Krakowem i Katowicami będzie to 200 km/h.

Ostatnie 25 lat to również czas wielu zmian na kolei. Dla nas to przede wszystkim czas, w których mogliśmy rozpocząć pracę nad unowocześnieniem, dostarczeniem pasażerom oferty na europejskim poziomie. Dlatego dla nas czas przełomu dzieje się tu i teraz.

wiadomości
wiadmomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)