Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

42 procent Polaków chce elektrowni atomowych

0
Podziel się:

Zwolennicy energii jądrowej nie boją się nawet mieszkać w pobliżu takiej siłowni.

42 procent Polaków chce elektrowni atomowych
(EPA/PAP)

Zwolennicy energii jądrowej nie boją się nawet mieszkać w pobliżu takiej siłowni - wynika z sondażu SMG/KRC dla Money.pl.

42,1 procent Polaków uważa, że rozwiązaniem dla rodzimej energetyki jest budowa elektrowni jądrowych. Z ankiety przeprowadzonej dla Money.pl przez SMG/KRC wynika, że osób, które elektrowni atomowych się obawiają, wciąż jest więcej - 47,6 procent.

źródło: SMG/KRC dla Money.pl

Z naszego badania wynika jednak, że zwolennicy elektrowni atomowej ufają obecnym technologiom i procedurom bezpieczeństwa. Aż 73 procent ankietowanych zwolenników elektrowni atomowych nie miałaby nic przeciwko budowie takiej siłowni w promieniu 100 kilometrów od ich domu.

źródło: SMG/KRC dla Money.pl
pytanie zadano osobom, które zgadzają się na elektrownie atomowe w naszym kraju

Wśród zwolenników energetyki jądrowej wyraźnie odważniejsi są mężczyźni. Aż 83 procent z nich nie boi się mieszkać w sąsiedztwie elektrowni atomowej. Przy czym 45 procent nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Kobiety są mniej zdecydowane, choć i wśród pań ponad połowa mogłaby mieszkać w atomowym sąsiedztwie.

źródło: SMG/KRC dla Money.pl
pytanie zadano osobom, które zgadzają się na elektrownie atomowe w naszym kraju

Według Andrzeja Strupczewskiego eksperta Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, jeśli do 2020 roku nie powstanie elektrownia jądrowa w Polsce odczujemy trwały i stale pogłębiający się deficyt energetyczny. Zgodnie z prognozami Agencji Rynku Energii wtedy zapotrzebowanie na energię elektryczną przekroczy jej krajową produkcję, zaś około 2030 roku niedobór wyniesie około 30 procent.

Sondaż zrealizowany przez MillwardBrown SMG/KRC
w dniach 22-24 sierpnia 2008, na ogólnopolskiej,
reprezentatywnej grupie respondentów.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)