Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora walczy z Axelem

0
Podziel się:

Nasila się wojna cenowa na rynku prasowym. Najpierw Axel Springer ogłosił, że nowa opiniotwórcza gazeta: „Dziennik” będzie kosztować jedynie 1,5 zł. W odpowiedzi Agora zdecydowała się obniżyć cenę „Gazety Wyborczej” również do 1,5 zł.

Agora walczy z Axelem

*Nasila się wojna cenowa na rynku prasowym. Najpierw Axel Springer ogłosił, że nowa opiniotwórcza gazeta: „Dziennik” będzie kosztować jedynie 1,5 zł. W odpowiedzi Agora zdecydowała się obniżyć cenę „Gazety Wyborczej” również do 1,5 zł. *
Według Agory, Axel Springer, prawdopodobnie obawiając się, że niemiecki Jak tłumaczy Agora, decyzja o obniżce ceny została podjęta, aby czytelnicy mogli dokonywać wyboru kierując się jedynie jakością, a nie względami ekonomicznymi.
format trudno przyjmie się na rynku silnie zakorzenionych gazet rodzimych, rozpoczął agresywną wojnę cenową. Niemiecki koncern zdobył doświadczenie rynkowe głównie w segmencie tabloidów, gdzie wprowadził drastyczne obniżanie ceny jako dominujący sposób walki o sprzedaż.

Zdaniem Agory tego typu praktyki źle wpływają na relacje z czytelnikami gazet opiniotwórczych. Według koncernu więź z bardziej wymagającym czytelnikiem budowana jest poprzez najwyższej jakości dziennikarstwo i stały dialog, a nie poprzez najniższe ceny.

Jak podkreśla wydawca „Gazety Wyborczej”, strategia sprzedaży nowego produktu Axel Springer jest de facto atakiem na cały segment gazetWłodzimierz Giller, analityk Deutsche Banku:
Ja osobiście uważam, że to nerwowy ruch, który wpłynie bardzo niekorzystnie na wyniki Agory. opiniotwórczych w Polsce. Na razie jedyną nowością, jaką spółka ta wprowadza na rynku tej prasy, jest zastosowanie strategii supermarketowej czyli najniższej ceny w kategorii.Nowa gazeta Axela Springera ukaże się 18 kwietnia. Niemiecki koncern chce w ciągu pół roku uzyskać średnią sprzedaż nowej gazety na poziomie 150 tys. egzemplarzy, a potem będzie chciał ją zwiększyć. Axel Springer planuje wydatki brutto na kampanię promocyjną "Dziennika" w 2006 roku na ponad 100 mln zł.

Agora obawia się konkurencji "Dziennika"?

W opinii analityków BDM PKO BP decyzja Agory pokazuje, że spółka wcale nie jest tak pewna pozycji „Gazety”, jak do tej pory komunikowała rynkowi.

Jak ocenia Andrzej Szymański,Rynek już teraz negatywnie zareagował na decyzję o obniżce ceny "GW". O godzinie 13:28 w czwartek kurs spółki spadał aż o 6,7 % i wynosił 44 zł, w tym czasie WIG 20 rósł o 1,18 %.analityk DM BZ WBK, spadek ceny "Gazety Wyborczej" może spowodować, że przychody ze sprzedaży spadną w tym roku nawet o 66 milionów, czyli o 35% w stosunku do roku ubiegłego - i to zakładając stałą liczbę sprzedanych egzemplarzy.

A przecież można przypuszczać, że mimo prób zahamowania ekspansji nowego tytułu, część czytelników zdecyduje się na rezygnację z kupna "Wyborczej" na rzecz "Dziennika".

Obniżka zysku ze sprzedaży "Gazety Wyborczej" może niekorzystnie odbić się na sytuacji finansowej Agory. Sprzedaż dziennika stanowiła w ubiegłym roku 15% przychodów spółki.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)