*Zgodnie z planem rządu Bank Gospodarstwa Krajowego miałby emitować gwarantowane przez Skarb Państwa obligacje na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego. *
Dotychczas Fundusz realizował inwestycje przede wszystkim ze środków z budżetu państwa.Zbigniew Chlebowskiwyraził przekonanie, że zmiana modelu finansowania inwestycji drogowych da możliwość kontynuowania rozpoczętych projektów i realizacji inwestycji zapisanych w rządowym programie budowy dróg i autostrad.
Przewodniczący klubu PO Zbigniew Chlebowski wyjaśnił, że zmiany są podyktowane trudną sytuacją budżetową.
Tymczasem jutro w Sejmie planowana jest debata nad wnioskiem o odwołanie ministra infrastruktury, Cezarego Grabarczyka. PiS, który chce głowy ministra, oskarża go o drastyczne ograniczenie budowy dróg i sprzyjanie kosztem budżetu państwa konsorcjom budującym autostrady.
Sam minister broni się, że patrząc przez pryzmat podpisanych umów i wydawanych pieniędzy ten rząd może pochwalić się najlepszymi wynikami ze wszystkich.
Raport Money.pl | |
---|---|
*Za autostrady płacimy najwięcej w Unii * Za średnią miesięczną pensję w Polsce można przejechać płatną autostradą niemal cztery razy mniej kilometrów niż we Francji i dwa razy mniej niż w Hiszpanii i Portugalii. Czytaj w Money.pl |